Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro ?


Każdy sprzedawca oferujący swoje produkty na portalu Allegro, ciągle zastanawia się, jak może zwiększyć sprzedaż na tym serwisie aukcyjnym! Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować specjalnie dla Ciebie ten darmowy poradnik, jak zwiększyć sprzedaż na portalu Allegro! Mamy nadzieję, że w pełni skorzystasz z przedstawionych rad i zwiększysz obrót sprzedanych produktów na swoim koncie Allegro.


Zawsze służymy pomocą, więc kiedy będziesz miał jakieś pytania, to napisz do nas! Czekamy na Twoje wiadomości!
1. Stwórz odpowiedni tytuł sprzedawanego produktu!
Dobry tytuł to klucz do osiągnięcia sukcesu. Tytuł ma zachęcić potencjalnego klienta do wejścia na aukcję, zapoznania się z opisem produktu, detalami aukcji, czyli do działania!

Jak powinien wyglądać dobry tytuł aukcji Allegro? Poniżej w podpunktach wypisaliśmy, jak powinien wyglądać właściwie przygotowany tytuł aukcji sprzedawanego przedmiotu!


Sprawdź, jak w prosty sposób możesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów!

- Tytuł aukcji powinien zawsze być zwarty, treściwy. Prowokujący klienta do czynności.
Wprost przedstawiać, jakiego produktu dotyczy wystawiona aukcja. Należy unikać zbędnych słów, które ograniczają tylko zasób dozwolonych znaków.

- Wszystkie słowa zawarte w tytule sprzedawanego produktu powinny zaczynać się z wielkiej litery.
Tak wpisany tytuł bardziej rzuca się w oczy, a fakt ten jest udowodniony naukowo i wpływa znacząco na skuteczność wpływu na działania klienta. Również nie można przesadzać z drukowanymi literami. Polecamy tylko najważniejsze słowa kluczowe tytułu wyeksponować drukowanymi literami. Wielkie litery bardziej przyciągają wzrok niż zdania napisane małymi oraz działają znacznie na odczucia klienta, lecz nie należy ich nadużywać. Można w ten sposób przesadzić i odstraszyć klienta!

- Odpowiednio dobrane i przemyślane słowa kluczowe.
Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dobrane w tytule aukcji, aby wyszukiwarka Allegro lepiej indeksowała Twój wystawiony przedmiot w wyszukiwarce niż produkty konkurencji. W taki sposób klient wpisując daną frazę, szybciej trafi właśnie na Twoją aukcję i możliwie dokona zakupu produktu. W Internecie można znaleźć wiele przydatnych narzędzi, które pomogą doskonale dobrać tytuł aukcji np. „Google Trends”, a także można przeglądać aukcje konkurencji i osobiście wyciągnąć wnioski, czy też posłużyć się metodą prób i błędów, czyli samemu szukać odpowiedniego tytułu przynoszącego rezultaty.

- W tytule aukcji NIE WOLNO umieszczać niepotrzebnych wyrazów oraz znaków specjalnych np. @ # $ itd.
Takie znaki często liczone są nie jako jeden znak, a więcej.. Przykład -> & -5 znaków. Szukając przedmiotów nie wpisujemy w wyszukiwarkę zbędnych znaków, tylko konkretne wyrazy, słowa!

- Używaj polskich znaków!!
Należy pamiętać o polskich znakach, gdyż niektóre zdania bez nich wyglądają dziwacznie i nieatrakcyjnie. Zdania napisane z polskim znakami są indeksowane identycznie jak bez.

- Bezpośrednio skłaniaj kupującego do otworzenia aukcji.
Niżej znajdują się trzy przykłady zdań. Które według Twojej opinii bardziej przyciągnie uwagę?
*STYLOWY BUJAK FOTEL BUJANY NA BIEGUNACH
*stylowy bujak fotel bujany na biegunach
*Stylowy BUJAK FOTEL Bujany Na Biegunach DRUGI GRATIS


Większość ludzi wybierze aukcję, w której sprzedawca dodaje darmowe gratisy do zakupionego produktu. W tej sytuacji w głowie potencjalnego klienta działają emocją i każdy dedukuje, że w tej samej cenie kupując dany produkt, otrzyma darmowy przedmiot i w ten sposób zaoszczędzi pieniądze, czas oraz zyska dodatkową korzyść -> Zdania nasycone emocjami zawsze wygrywają.


Warto pamiętać!! Zawsze w tytule aukcji należy umieszczać słowa kluczowe, które przyciągają uwagę - > Tanio, promocja, wyprzedaż, czy zajrzyj, zobacz, sprawdź.

Ta metoda zawsze się sprawdza i korzysta z niej większość poważnych firm.

Czy wiesz, że wiele firm podnosi cenę sprzedawanego produktu o kwotę niby gratisu i celowo wprowadza klienta w błąd, sugerując iż bonus jest zupełnie za darmo, a tak naprawdę jego cena jest dodana do sumy głównego produktu? Działa tutaj metoda psychologiczna, a dokładniej prawo odwzajemnienia. Dostając coś od kogoś (gratis przy jakimś zakupie), niezależnie w jakiej formie, tracimy wobec niego własną niezależność, kiedy pojawia się w nas nieprzyjemne uczucie zobowiązania i presji, którego pragniemy się pozbyć-odpłacając się.


- Pisanie językiem korzyści!! Klient po przeczytaniu tytułu musi być pewny, że wchodząc na aukcję, pozna korzyści płynące z zakupu danego przedmiotu. Najkrócej mówiąc, tytuł aukcji, jak i cała oferta powinna być oparta na sprawdzonym systemie marketingowym AIDA, czyli:
1) Attract (przyciągnąć).
2) Interest (zainteresować).
3) Desire (pragnienie).
4) Action (akcja).




2. Drugim aspektem widocznym jeszcze przed wejściem na daną aukcję, oprócz tytułu jest miniaturka wystawianego produktu.

Dlaczego miniaturka jest bardzo ważna ?

W dzisiejszych czasach większość ludzi jest wzrokowcami i właśnie ładna, atrakcyjna, czy elegancja miniaturka wystawianego przedmiotu może znacznie przyciągnąć potencjalną osobę do wejścia na aukcję, która w następstwie dokona zakupu danego produktu.

Przykładowe realizacje profesjonalnych miniaturek wykonanych przez naszą firmę:


Profesjonalna miniaturka to aktualnie trend, który powoli raczkuje.

Aktualnie sprzedawcy na miniaturce umieszczają swoje logo, kolorową ramkę, czy też wyeksponowane słowo PROMOCJA napisane czerwoną czcionką. Detale, jakie należy umieścić na miniaturce muszę być odpowiednie, do branży jakiej zaliczamy sprzedawany projektu. Miniaturkę można zrobić samemu w odpowiednim programie graficznym lub zlecić jej wykonanie naszej profesjonalnej firmie!

Kiedy dodasz profesjonalną miniaturkę, nie zapominaj o uwzględnieniu realnego zdjęcia w galerii wystawianego produktu. Klient musi dokładnie zobaczyć na zdjęciu jakiego przedmiotu dotyczy aukcji.

Zamów wykonanie profesjonalnej miniaturki już teraz!
Warto pamiętać, że absurdem jest niedodanie jakiejkolwiek miniaturki! 95% osób przeglądających aukcje Allegro bez miniaturki, z góry traktuje ją jako nietrakcyjne!!!


3. Wyróżnij swoje aukcje Allegro!


Jest wiele metod wyróżniania aukcji na Allegro. Niestety jest to metoda odpłatna, ale bardzo skuteczna. Sprzedawcy o większym zasobie kapitału mogą pozwolić sobie na promowanie większej ilości aukcji niż Ci o mniejszym, aczkolwiek obie te grupy powinny strategicznie rozważać, które aukcje należy w konkretny sposób wypromować.

Allegro oferuje kilka metod promocji aukcji, dokładniej mówiąc:

- Pogrubienie, czyli jak sama nazwa wskazuje jest to pogrubienie tytułu wystawianego przedmiotu na aukcji.

- Podświetlenie - aukcja posiada charakterystyczne niebieskie podświetlenie.

- Wyróżnienie - aukcja będzie znajdować się na początku listy w tzw. lista promowanych produktów w danej podkategorii, w jakiej został wystawiony przedmiot. Wyróżniona aukcja zawsze będzie przed aukcjami Allegrowiczów, którzy z tej opcji nie skorzystali.

- Promowanie na stronie działu - po wybrania tej opcji, wystawiona oferta będzie wyróżniona na stronie działu, gdzie znajduje się galeria z promowanymi ofertami. Wyświetla się w niej miniaturka, cena i tytuł oferty sprzedaży.
null
Wszystkie wypisane opcje promocji aukcji są wypisane hierarchicznie od najmniej skutecznych do tych najbardziej efektownych. Niestety lustrzanym odbiciem skuteczności promowania aukcji jest wyższa cena opcji najbardziej skutecznych wyróżnień (również opcje wyróżnienia są wypisane od najtańszych do najdroższych).

Według opinii ekspertów pogrubienie oraz podświetlenie mają mniejszą skuteczną w porównaniu do wyróżnienia, oraz promowaniu na stronie działu. Wszystkie metody należy stosować z odpowiednią strategią, aby pieniądze zainwestowanie w promocje aukcji przynosiły zamierzone rezultaty. Najbardziej tutaj należy skupić uwagę na tych droższych, gdyż więcej pieniędzy jest do wydania w taki typ reklamy. Pamiętaj! Dokładnie oblicz ile kosztuje Cię pozyskany Klient! Możliwe, że pozyskanie klienta kosztuje Cię za dużo!


4. Odpowiednie kategorie wystawianego przedmiotu!


Tutaj jest tylko jedna rada! Odpowiednio dobieraj kategorie dla wystawianego produktu! Jeśli nie jesteś pewny, w jakiej kategorii masz wystawić produkt to sprawdź, w jakiej kategorii wystawiają produkty Twoi konkurenci dla uzyskania 100% pewności!


5. Najważniejszy szczegół dla aukcji Allegro? Jej odpowiednio przygotowany OPIS!


Z poprawnym opisem aukcji, który jest przygotowany odpowiednio metodą marketingową najwięcej ludzi wystawiających produkty na Allegro ma problemy!

Większość sprzedających na Allegro posiada mało atrakcyjne opisy wystawionych przedmiotów, a przecież właśnie opis aukcji jest Twoim pracownikiem, który namawia potencjalnego klienta do zakupu, przedstawia wszelkie korzyści z nabycia danego produktu, czy ukazuje najważniejsze informacje o Tobie, czyli profesjonalnym sprzedawcy! Jest wiele technik dobrego opisu aukcji. Najczęściej spotykaną jest metoda perswazji. Dany produkt ma przekonać, wpłynął, ukierunkować klienta do zakupu!

Dlaczego warto pisać językiem korzyści?

Klient czytając Twoją ofertę wystawianego przedmiotu na aukcji powinien wiedzieć, jakie otrzyma korzyści za zakupionego przedmiotu. To właśnie korzyści najbardziej nakłaniają potencjalnego klienta do zakupu. Przekonaj klienta, iż inwestując w zakup Twojego produktu, będzie to inwestycja zwrotna, z której będzie miał dobry użytek. Zapewnij Twojego klienta, iż produkt jest dla niego odpowiedni i również otrzyma pełną pomoc/serwis po zakupowy.

Potwierdź komentarzami zadowolenie kupujących danym produktem. Ludzie często idą za tłumem. Widząc, że Twój produkt cieszy się popularnością i jest polecany przez inne osoby, to zainteresowani chętniej kupią Twój produkt. Pozytywne opinie tworzą Twój produkt jako wysoko pożądany na rynku. Zawsze wpisuj autora komentarza (najlepiej z imienia i nazwiska), gdyż komentarze bez podpisu są mniej miarodajne i mniej rzetelne. Możesz również dodać zdjęcie przedstawiające wystawione komentarzy, aby ukazać pozytywne opinie w ciekawy sposób graficzny. Komentarze podnoszą Twoją renomą i zaufanie! W celu zobrazowania, jak możesz umieścić komentarze na swojej aukcji poniżej przedstawiamy przykładową formę.
Są to komentarze na temat naszych projektów. W podobnej formie możesz wdrożyć zobrazowanie komentarzy na każdej aukcji!

Polecam, rewelacyjana współpraca, fachowe podejście do klienta. Doradzają klientowi pewne i sprawdzone rozwiązania. Pozdrawiam
Opinia wystawiona przez: Radek Stanisławski on 1 września 2015

Sklep KAJA również poleca współpracę.
Opinia wystawiona przez: "KAJA" ALfred Olszewski on 31 sierpnia 2015

Mocno polecam firmę, solidne zaangażowanie w projekt i terminowość wykonania. Pozdrawiamy, załoga topfishing
Opinia wystawiona przez: Rafał Maleńczyk on 27 sierpnia 2015

Polecam, bardzo miła współpraca, fachowe podejście do klienta. Doradzają klientowi pewne i sprawdzone rozwiązania. Pozdrawiam
Opinia wystawiona przez: Przemysław Brzozowski on 25 sierpnia 2015

Profesjonalnie wykonany szablon ebay, rzetelna współpraca i pomoc – mimo moich upierdliwości :) Polecam!
Opinia wystawiona przez: Anna Kurp on 18 sierpnia 2015



6. Graficzne profesjonalne szablony aukcyjne Allegro.

Nie posiadając graficznych szablonów aukcyjnych odpowiednio przygotowanych metodą marketingową, profesjonalni sprzedawcy Allegro osiągają bardzo niską sprzedaż! Fakt poparty naukowymi wynikami badań! Profesjonalny szablon Allegro to podstawa dla profesjonalnego wystawiania produktów! Jest bardzo wiele korzyści, z tytułu posiada profesjonalnego, a zwłaszcza indywidualnego szablonu aukcyjnego dla wystawianego przedmiotu na aukcji, a kilka z nich to:

- Szablon Allegro znacznie przyciąga uwagę potencjalnego klienta do zakupu. Jak powszechnie wiadomo, z reguły kupujemy oczami oceniając produkt po opakowaniu - 75 % ludzi to wzrokowcy!

- Klient ma pewność, że sprzedawca jest profesjonalistą w swojej dziedzinie i nie ma do czynienia z pierwszym lepszym sprzedawcą – amatorem,

- Większa wiarygodność,

- Szablon dodaje wystawionym przedmiotom interesujący i przyciągający wygląd,

- W szablonie Allegro często jest ukazane logo firmy, więc duży wpływ na renomę, markę firmy,

- Powracający klient! - Klienci znaczniej powracają do osób posiadających graficzną prezentację produktów, czyli profesjonalny szablon Allegro,

- Możliwość ukazania najważniejszych informacji np. regulamin aukcji, informacje o wysyłce, czy kontakcie w formie tabeli, boksów itp.,

- Szybkie przekierowania na inne aukcje, komentarze, stronę o mnie, czy możliwość dodania sprzedawcy do ulubionych,

- Umieszczona mapa dojazdu w szablonie zachęci pobliskich klientów do odwiedzenia Twojej firmy,

- Szablon tworzy markę Twoich aukcji, Twojego konta na allegro i Twojej firmy!


Widząc profesjonalny szablon graficzny Allegro u sprzedającego, zawsze wiem że dba on o swoje aukcje i poświęcam im więcej czasu niż inni! Czyli stricte dba o mnie lepiej!

Przykładowe projekty szablonów aukcyjnych wykonanych na indywidualne zamówienie przez naszą firmę:



Szablon swoim wyglądem powinien być przejrzysty, efektywnie oraz przyciągający uwagę potencjalnego klienta. Klient wzrokowo bardziej będzie kojarzył aukcję i w następstwie zapamięta sprzedającego. Przesadne szablony z animacjami dla osób ze słabszym łączem internetowym mogą ładować się dłużej. Myślisz, że większość ludzi chce długo oczekiwać na wczytane aukcji przez przeglądarkę, czy zdąży już zamknąć aukcje i przejść do innego sprzedawcy ?

W sieci jest wiele darmowych szablonów, natomiast bardziej polecamy zainwestowanie w indywidualny projekt wykonany na specjalne zamówienie dla Ciebie! Taki projekt zostanie docelowo wykonany pod konkretną branżę, która Cię dotyczy! Wtedy będziesz miał pewność, że nikt inny nie będzie kojarzył Twoich aukcji z innym sprzedawcą, a tylko z Tobą!

Zainwestuj w indywidualny szablon Allegro dla Twoich aukcji!

Ludzie często obawiają się trudności w obsłudze szablonu graficznego Allegro, gdyż jest on napisany w języku HTML. Bez obaw! Allegro udostępnia edytor wizualny, w którym widzimy grafikę do łatwej edycji, nie znaczniki HTML. Kiedy poradziłeś sobie z wystawianiem aukcji bez szablonu, edytując np. grubość czcionki, czy jej kursywę to i również poradzisz sobie z graficznym szablonem i jego edycją.

Często słyszeliśmy opinie od naszych klientów typu ja nie mam szablonu, bo dłużej czasu wystawia się aukcje. Owszem schodzi nieco dłużej, lecz poświęcając kilka sekund więcej dla wystawiania produktów mamy większe szanse na większą sprzedaż przedmiotów na Allegro!




Kilka razy zarzucono nam, iż jesteśmy w błędzie i szablon graficzny nie zwiększa sprzedaży. Zawsze na tę sugestię odpowiadamy pytaniem - Dlaczego wszystkie duże firmy posiadają profesjonalny szablon aukcyjny wykonany na indywidualne zamówienie? Zostawiamy Cię z tym pytaniem! Odpowiedź jest bardzo prosta


7. Panele Allegro

Jest to bardzo przydatne narzędzie, które zwiększy sprzedaż Twoich produktów oraz ich ilość wyświetleń poprzez wzajemne promowanie jednych aukcji przez drugie. W Internecie można znaleźć wiele serwisów, które udostępniają darmowe skrypty paneli pozostałych aukcji Allegro, który można umieścić w edytorze tekstowy przy wystawianiu aukcji. Panel wyświetli losowo wybrane aukcje Allegro i w ten sposób zachęci klientów do zobaczenia Twoich pozostałych produktów. Panele są automatyczne, czyli nie potrzebują aktualizacji.

Przykład panelu pozostałych aukcji Allegro, wykonanego przez naszą firmę:



Dzięki temu rozwiązaniu zatrzymasz klienta na swoich aukcjach, który nie przejdzie do aukcji konkurencji, lecz zobaczy, jakie ciekawe produkty masz jeszcze w swojej ofercie. Ważnym szczegółem jest miarodajność paneli pozostałych aukcji Allegro, dzięki którym sprawdzisz dokładne statystyki paneli np. ilość kliknięć/przejść na inne aukcje, który zostaną zaproponowane w panelu. Oczywiście, jeśli nie zadowalają Cię darmowe panele, to znajdź firmę, które stworzą specjalny panele według Twoich wszystkich wytycznych i potrzeb.
Na zamówienie firmy są w stanie stworzyć bardzo rozbudowane panele, na przykład nasza!

Chciałbyś zupełnie za darmo taki panel na swoich aukcjach? Napisz do nas!

8. Dbaj o Klienta!


Kiedy wysyłasz przesyłkę do klienta, który dokonał zakupu na Twojej aukcji Allegro, to włóż swoją wizytówką (polecamy włożyć dwie wizytówki – klient zawsze jedną może zachować dla siebie, a drugą przekazać znajomemu). Klient otrzymując wizytówkę z kontaktem do Ciebie, prawdopodobnie zachowa ją i następnym razem skontaktuje się z Tobą w celu ponownego zakupu.
Również dużą skuteczność dają kupony rabatowe przy następnych zakupach. Klient wiedząc, iż z kuponem dostanie rabat na zakup następnego przedmiotu, to z pewnością skorzysta z obniżki ceny. Oprócz obniżki ceny rabaty mogą dawać darmową dostawę towaru albo inne korzyści. Pomyśl co możesz zaoferować za darmo, bez nadmiernego obciążenia finansowego dla Ciebie!

Dorzucaj darmowe produkty, o których nie było mowy w aukcji! Klient otrzymując np. niespodziewane i darmowe próbki produktów bardzo się z nich ucieszy. Będzie to dla niego niespodzianka, którą będzie pamiętał na długo. Zadziała metoda odwzajemnienia, o której wspominaliśmy wcześniej.

Często kontaktuj się z klientem! Informuj swojego klienta o każdym etapie realizacji zakupu. Na koniec podziękuj za zakupione przedmioty i kiedy po dłuższym czasie nie otrzymasz komentarza, to napisz do niego. Możesz zapytać, dlaczego nie wystawił komentarza i jak bardzo jest zadowolony z zakupionego przedmiotu.


9. Newsletter


Utrzymuj ciągły kontakt ze swoim klientem! Czy wiesz, że 80% Twojego zysku, generuje prawdopodobnie powracający klient? Informuj poprzez swoją listę mailingową swoich klientów o promocjach, czy nowych produktów. W ten sposób kontakt z klientem będzie ciągle podtrzymywany! Bardzo rzadko spotykanym sposobem, ale wysoko skutecznym jest składanie życzeń urodzinowych swoim klientom! Bardzo miło jest usłyszeć życzenia w dniu swoich urodzin! Klient będzie zawsze pamiętał o tym miłym geście!


10. Automatyzuj swoją pracę!


- Zacznij używać automatycznych odpowiedzi na niektóre pytania klientów w formie elektronicznej!

- Przygotuj FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie.

- Korzystaj z profesjonalnych programów do wystawiania masowej ilości aukcji na Allegro.

- Jeśli posiadasz sklep internetowych, to zintegruj jego system z portalem Allegro.




11. Inne portale aukcyjne!

Warto zainteresować się innymi portalami aukcyjnymi, a zwłaszcza portalem eBay, na którym można oferować produkty na sprzedaż na cały świat! Kiedy opierasz swój biznes jedynie na portalu Allegro, to co by się stało jakby nagle, z dnia na dzień ten portal przestał istnieć? Przecież Twój biznes wtedy upadnie!

Chciałbyś rozpocząć sprzedaż na arenie międzynarodowej, lecz nie bardzo wiesz jak? Zapoznaj się z naszym artykułem dla rozpoczęcia sprzedaży na portalu eBay! Znajdziesz w nim wszystkie potrzebne informacje i również zwróć się do nas o pomoc!

Informacje jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową na portalu eBay!

Pamiętaj! Twoja sprzedaż nie może opierać się jedynie na portalu Allegro. Nie zapominaj o innych portalach, czy serwisach lokalnych! Pomyśl o własnym sklepie internetowym, jeśli jeszcze w niego nie zainwestowałeś! Kiedy dobrze idzie Ci sprzedaż na Allegro, to zrób krok do przodu i zacznij wystawiać na arenie międzynarodowej dla zagranicznych klientów! Portal eBay daje wielkie możliwości dla sprzedaży Twoich produktów poza granice Polski. Kiedy znasz obcy język albo posiadasz pracownika, czy przyjaciela, który mówi w danym języku obcym, to zacznij wystawiać swoje aukcje na portalu eBay już teraz! Przeważanie w komunikacji wystarczy język angielski!

Wielu sprzedawców boi się oferować swoje produkty za granice z wielu względów! Spróbuj i przekonaj się! Przetestuj rynek zagraniczny! Kto nie próbuje, ten nie wygrywa! Otwarcie sprzedaży na portalu zagranicznym eBay zwiększy obrót Twojej firmy nawet o 100%. Zacznij powoli, testuj rynek, jakie produkty za granicą sprzedają się dobrze i powoli zwiększaj ilość swoich aukcji.

Pomogliśmy wielu firmom rozpocząć sprzedaż na portalu eBay i wszyscy zwiększy sprzedaż! Ponadto znamy wiele osób, którzy nie mogli sprzedawać swoich produktów na rynku polskim, natomiast po zmianie kierunku na rynku zagraniczne zaczęli bardzo dobrze prosperować i to właśnie rynek zagraniczny stał się ich głównym rynkiem zbytu!

Pamiętaj! Zawsze warto jest próbować, popełniać błędy i uczyć się na nich! Każda porażka przybliży Cię do sukcesu!


12. Promuj swoje aukcje poza internetem!


Kiedy nie sprzedajesz swoich produktów tylko w sieci internetowej, to twórz ruch na Twoje aukcje bezpośrednio przy spotkaniu z klientem np. w siedzibie Twojej firmy! Zaproponuj klientowi wejście na Twoje aukcje, poproś go, aby polecił je swoim bliski, znajomym. Możesz dać ulotkę, czy wizytówkę ze swoimi danymi, adresem strony internetowej, czy Nickiem z Allegro.