Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Technologia
  • 3 kroki do posiadania systemu wizyjnego – zaplanuj wdrożenie
  • Technologia

3 kroki do posiadania systemu wizyjnego – zaplanuj wdrożenie

Redaktor 1 marca 2022 4 min read

Gliwice, 23.02.2022

System wizyjny – jak zaplanować wdrożenie w 3 krokach?

Jak pokazują wyniki sondażu opublikowanego przez automatykab2b.pl, 78% ankietowanych ocenia koniunkturę na rynku dystrybucji systemów wizyjnych w 2021 r. jako dobrą*. Zważając na liczbę zastosowań systemów wizyjnych i możliwości, jakie zapewniają, można śmiało przewidywać rosnące zapotrzebowanie na nie w przyszłości. Od przeznaczenia systemu i jego parametrów zależy kształt procesu wdrożenia, który jednak zwykle można zaplanować już w 3 krokach.

Określenie sytuacji obecnej i sformułowanie oczekiwań

Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów wdrożenia nowego systemu wizyjnego należy po pierwsze przeanalizować stan obecny. Niezbędne jest stworzenie opisu stanu aktualnego, czyli wejścia i wyjścia z procesu. Firma zajmująca się wdrażaniem i konfiguracją systemu w pierwszej kolejności stara się poznać oczekiwania klientów. W jaki sposób to robi? – W Etisoft Smart Solutions prosimy m.in. o zdjęcia miejsca, gdzie ma się znajdować stanowisko. Musimy także poznać sam proces, sposób transportu produktów, sugestie rozwiązań, przezbrojenia itp. – wylicza Jakub Rudner, Menedżer ds. Rozwoju Nowych Technologii. Do najczęstszych zastosowań systemów wizyjnych należy kontrola jakości produktów poprzez ich porównanie ze wzorcem. Popularne są również: potwierdzenie obecności na linii produkcyjnej, kontrola położenia, kontrola ilości, pomiar gabarytów. Poznanie oczekiwań dotyczy również innych kwestii, w tym tak kluczowej, jak integracja z linią, systemami IT oraz decyzja, czy pomiar ma przyjąć charakter OK/NOK, czy może ma wskazywać konkretny wynik.

Przedmiot inspekcji i produkt

Wdrożenie systemu wizyjnego wymaga wyboru odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, a następnie ich integracji. Aby wybrać obiektyw, kamerę, określić układ oświetlenia, zaimplementować właściwe oprogramowanie i na tej podstawie stworzyć właściwy algorytm, niezbędne jest zapoznanie się z przedmiotem inspekcji.

Prawie nigdy źródłem problemów w działaniu systemu nie jest błędny wybór obiektywu czy oprogramowania. Czasem przyczyną może być kamera pozbawiona istotnych funkcjonalności lub niespełniająca wymogów względem niektórych parametrów, takich jak np. rozdzielczość. – Generalnie o sprawności pomiarów decyduje przede wszystkim właściwa integracja wszystkich czynników. Ustawienie prawidłowych parametrów pracy kamery, dostosowanie do nich układu oświetlenia i ustawienia obiektywu, to elementy odpowiedzialne za ostateczny efekt działania systemu wizyjnego – informuje ekspert z Etisoft Smart Solutions.

Niezwykle ważną kwestią jest dobre poznanie produktów. Przykładowo zmienność barwowa produktu może powodować niestabilność pomiaru. W takie sytuacji niewskazane jest opieranie pomiaru na identyfikacji barwy. Nie można również zapominać o identyfikacji potencjalnych zakłóceń i potraktowaniu ich jako niepewności. Kolejnym krokiem jest zniwelowanie wpływu niepewności na pomiar poprzez ich stłumienie lub też uwzględnienie wpływu.

Wymagania odnośnie stanowiska

Każdy zakład przemysłowy posiada swoją własną specyfikę, a stanowiska pracy powstają według jasno określonych, często również specyficznych kryteriów. System wizyjny powinien być z nimi bezwzględnie kompatybilny, przez co niezbędnym etapem wdrażania jest zapoznanie się z wymaganiami odnośnie stanowiska. Pozwala to uzyskać pełną kompatybilność urządzeń i oprogramowania systemu wizyjnego z linią produkcyjną. Użytkownik może mieć swoje wymagania na przykład wobec producentów poszczególnych komponentów instalowanych w ramach montaż systemu kontrolnego.

O skuteczności procesów kontrolnych w wykonaniu systemów wizyjnych w dużej mierze decyduje jakość jego elementów. Jednak kwestią kluczową pozostaje ich integracja oraz prawidłowe wdrożenie, odpowiadające potrzebom użytkownika.

ETISOFT

To firma zdobywająca doświadczenie w branży od 25 lat, która nieustannie rozwija się w celu zaspokajania potrzeb odbiorców w zakresie znakowania i automatycznej identyfikacji produktów. Kompleksowa obsługa klientów korporacyjnych oraz dynamiczny rozwój ugruntowały pozycję firmy jako kwalifikowanego dostawcy etykiet i elementów funkcyjnych o zasięgu globalnym dla wielu branż. Wdrożone w firmie modele obsługi pozwalają dostosować zasady współpracy do każdego rodzaju odbiorcy, również w zakresie konsolidacji dostaw produktów do fabryk klienta zlokalizowanych w wielu miejscach świata. Zmieniający się rynek oraz oczekiwania klientów dały firmie impuls do rozwoju i budowy kompetencji z zakresu automatyzacji procesów, dlatego oferta firmy została poszerzona o nowe urządzenia AutoID, systemy aplikujące etykiety, systemy intralogistyczne oparte o wózki AGV, systemy wizyjne oraz rozwiązania z zakresu technologii RFID.

Tagi: inspekcja obiekty oprogramowanie produkt system wizyjny

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Jak projektuje się farmy fotowoltaiczne?
Kolejny: Jakie powinno być szkło do przechowywania żywności i napojów?

Powiązane treści

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić?
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Informatyka
  • Technologia

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?
3 min read
  • Informacje
  • Przemysł
  • Reklama
  • Technologia

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach
4 min read
  • Informacje
  • Innowacje
  • Motoryzacja
  • Technologia

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes