Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Biznes
  • Perspektywiczny plan rozwoju firmy – jakie działania warto do niego dodać w 2022 roku?
  • Biznes

Perspektywiczny plan rozwoju firmy – jakie działania warto do niego dodać w 2022 roku?

Redaktor 3 stycznia 2022 3 min read

Perspektywiczny plan rozwoju firmy – jakie działania warto do niego dodać w 2022 roku?

W 2022 roku firmy powinny dodać zupełnie nowe elementy do perspektywicznego planu rozwoju firmy – uważa Sebastian Kopiej z Commplace. Istotne jest długofalowe planowanie, a także kreowanie trendów i popytu na wybrane towary oraz usługi. Przedsiębiorstwa będą musiały skorzystać z nowych narzędzi, umożliwiających im rozwój. Oto lista najważniejszych.

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga perspektywicznego planu rozwoju firmy. Ten tworzony jest w oparciu o dane wewnętrzne, a także informacje pozyskane z zewnątrz. Zmieniające się preferencje klientów i otoczenie biznesowe sprawiają, że firmy są zobligowane do wprowadzania nowych elementów do perspektywicznego planu rozwoju firmy. Co więcej, w 2022 roku powinny ustabilizować się budżety firm, a te będą mogły pozwolić sobie na dodatkowe działania promocyjne i sprzedażowe w Internecie.

Firmy postawią na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

Niedobór pracowników na rynku jest coraz bardziej odczuwalny dla polskich firm. Brakuje specjalistów od nowych technologii, w gastronomii, hotelarstwie czy branży budowlanej. Coraz więcej firm postawi więc na działania employer brandingowe i doda je do perspektywicznego planu rozwoju firmy.

– W 2019 roku, gdy wybuchła pandemia COVID-19, wiele firm zredukowało wydatki na działania promocyjne, w tym empoyer branding. Niektóre z nich były zmuszone zwalniać pracowników – mówi Sebastian Kopiej. – Zwolnienia, a także ograniczenie środków na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, przekładają się na obecne funkcjonowanie firm, które już teraz borykają się z brakiem rąk do pracy. W 2022 r. pracodawcy postawią więc na działania wewnętrzne, mające na celu zatrzymanie obecnych pracowników, a także na udział w targach oraz eventach, w celu budowaniu marki własnej. Choć robotyzacja i automatyzacja są coraz bardziej popularne, to wzmacnianie marki pracodawcy będzie jednym z najsilniejszych trendów przyszłości.

Zarządzanie kryzysowe zyska na znaczeniu

Prawie połowa polskich firm odczuła negatywne skutki i konsekwencje pandemii COVID-19. Przedsiębiorstwa w 2022 roku postawią na obszerne strategie zarządzania kryzysowego, które zostaną dodane do długofalowego planu rozwoju firmy. Kryzysy są nieuniknionym elementem działalności każdego biznesu, a odpowiednie zarządzanie nimi pomoże przekuć porażkę w sukces.

Coraz więcej firm w przestrzeni online

Regularne wzrosty w sektorze e-commerce powodują, iż coraz więcej firm decyduje się na szerszą działalność w Internecie.

– Niektóre marki do swojej strategii sprzedażowej dodadzą działania związane ze sprzedażą w Internecie, inne zaś postawią na rozbudowę już istniejących funkcjonalności. – dodaje ekspert z Commplace. – Wizyta na stronie internetowej to często pierwszy punkt styczności potencjalnych odbiorców z marką. Jeśli nie pierwszy, to z pewnością jeden z kluczowych. Według statystyk użytkownik średnio w ciągu 5-10 sekund decyduje o pozostaniu lub opuszczeniu strony. Dlatego tak ważne jest, aby nasza witryna była odpowiednio zbudowana i przyjazna dla potencjalnych klientów.

Poza rozbudową stron internetowych firmy postawią na organizowanie nietypowych eventów. Jakich? W przestrzeni online. Szkolenia, webinary, a także konferencje prasowe, naukowe czy targi w przestrzeni online, na stałe wpiszą się w perspektywiczny plan rozwoju firmy. Tego typu wydarzenia nie będą uzależnione od decyzji rządu i zostaną zorganizowane niezależnie od sytuacji pandemicznej w kraju. To także ogromna oszczędność środków finansowych i wyższa marżowość eventów.

Perspektywiczny plan rozwoju firmy ma ogromne znaczenie w procesie ogólnego planowania biznesu. Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i zmieniające się otoczenie biznesu, pomoże wprowadzać w strategii zmiany, które pozwolą osiągać założone cele biznesowe.

Tagi: 2022 branding firma online plan rozwoju firmy wizerunek

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Jak znaleźć pracownika przez Internet? 3 skuteczne sposoby
Kolejny: Strategia marketingowa firmy z sektora B2B. Nie ma cię w sieci? Nie istniejesz.

Powiązane treści

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes
  • Handel
  • Przemysł

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików

14 maja 2025
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania
3 min read
  • Biznes
  • Polityka

Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania

13 maja 2025
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów
5 min read
  • Biznes
  • Informacje
  • Lotnictwo
  • Podróże

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów

24 kwietnia 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes