Masz chrapkę na podbicie niemieckiego rynku? Zastanawiasz się, jak zaistnieć w sieci by Niemiec Cię zauważył docenił i skorzystał z Twoich usług? Oto kilka cennych wskazówek.
W wyszukiwarce wpisujesz „tworzenie stron internetowych Niemcy”. I myślisz, jak to zrobić? Budowa sklepów internetowych, witryn www w każdym miejscu na świecie technicznie odbywa się podobnie, ale różni się choćby kulturowymi, prawnymi czy estetycznymi niuansami. Dobry kierunek może wskazać agencja interaktywna, która posiada zespół specjalistów realizujących na co dzień tego typu projekty. Warto jednak wcześniej mieć nieco wiedzy na ten temat.
Budowa sklepów internetowych i stron www na rynek niemiecki. Nazwa to podstawa
Od czego zatem zacząć projektowanie stron czy budowę sklepów internetowych na rynek niemiecki? W pierwszej kolejności zastanów się nad dobrą nazwą domeny. Musi ona brzmieć „po niemiecku”. To znaczy, że jeśli chcesz sprzedawać artykuły meblowe to użyj np. nazwy Möbel zamiast meble. Pamiętaj, że polsko brzmiące nazwy dla Niemców będą niezrozumiałe, a więc ani ich nie zapamiętają, ani nie skojarzą, a tym bardziej nie zaufają. Druga kwestia to oczywiście rozszerzenie domeny, czyli końcówka „.de” (zamiast „.pl”). Dzięki temu Twoja strona internetowa czy sklep w oczach klientów staje się bardziej wiarygodna. Nie trzeba chyba przypominać, że witryna w całości powinna być tłumaczona na język niemiecki (to również wzbudza zaufanie i ułatwia sam proces większości kupującym).
Tworzenie stron internetowych. Niemcy mają surowe prawo
Koniecznie należy pamiętać o prawnych aspektach ciążących na właścicielach stron. I tak w Niemczech wymagane jest posiadanie na stronie Impressum,a a przypadku sprzedaży towarów na terenie Niemiec należy posiadać niemieckie BDO. Ważne jest także zamieszczenie regulaminu zawierającego zarówno niemieckie jak i unijne przepisy. Wszystko to sprawi, że unikniemy dotkliwych kar finansowych a także zyskamy w oczach klientów.
Budowa sklepów internetowych na PrestaShop. Multistore to dobre rozwiązanie
Przy budowie sklepów internetowych powinniśmy uwzględnić także pewną specyfikę klienta. I tutaj warto inwestować w przejrzyste, proste strony internetowe. Nowinki technologiczne i zbyt wiele treści w jednym miejscu mogą zniechęcić Niemca lubiącego ład, porządek i harmonię. Warto także przemyśleć zamieszczanie grafik. Te powinny zawierać multietniczne wątki.
W przypadku budowy sklepów internetowych warto zastanowić się nad wykorzystaniem oprogramowania PrestaShop. Pozwala ono na zarządzanie wieloma sklepami w jednym panelu. To znaczy, że dzięki jednemu narzędziu możemy obsługiwać zarówno sklep w Polsce jak i w Niemczech. To usprawnia prace administratorowi a także umożliwia prowadzenie stanów magazynowych dla obu sklepów w jednym miejscu.
Budowa sklepów internetowych i stron internetowych na rynek niemiecki to nie łatwe zadanie, dlatego warto w tej kwestii zaufać specjalistom z agencji interaktywnej posiadającej duże doświadczenie w podobnych projektach.