Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku. Z jego usług korzysta coraz więcej firm, które dążą do jak najlepszego wypromowania swoich usług oraz uzyskania ugruntowanej, solidnej pozycji na rynku. Agencja brandingowa specjalizuje się w tworzeniu spójnego, zgodnego ze współczesnymi realiami wizerunku marek swoich klientów, co jest w dzisiejszych czasach swoistym kluczem do sukcesu.
Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym różni się ich działalność?
Wiele osób utożsamia działalność agencji brandingowej ze specjalizacją agencji reklamowych. Warto już na wstępie zaznaczyć, że obie te firmy zajmują się innymi aspektami promowania marek i firm swoich klientów. Agencja reklamowa największy nacisk kładzie na działania promocyjne i marketingowe, które służą optymalizacji i zwiększeniu sprzedaży. Zakres ich działalności obejmuje także projekty graficzne, opracowywanie strategii reklamowych w mediach różnego rodzaju oraz projektowanie materiałów reklamowych.
Agencja brandingowa, którą jest m. in. Brandglow, specjalizuje się natomiast w tworzeniu spójnego, przyjaznego klientom oraz zgodnego z ich wartościami wizerunku firmy. Agencja brandingowa specjalizuje się w brandingu, identyfikacji wizualnej oraz rebrandingu, które mają kluczowe znaczenie dla wprowadzania i umacniania pozycji marek we współczesnym świecie. Zakres ich specjalizacji jest więc szerszy i bardziej skoncentrowany na wymaganiach, jakim muszą sprostać firmy rozwijające swoją działalność w dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym świecie biznesu.
W czym specjalizuje się agencja brandingowa? Kiedy warto skorzystać z jej wsparcia?
Zakres specjalizacji agencji brandingowej jest szeroki i może zostać indywidualnie dostosowany do potrzeb każdego klienta. Jego główne elementy prześledzimy na przykładzie Brandglow, jednej z najbardziej znanych na polskim rynku podmiotów tego typu. Jednym z głównych filarów działalności agencji brandingowej jest branding. Obejmuje on proces projektowania wizerunku marki, który powstaje w oparciu o starannie opracowaną i zaplanowaną strategię. W poczet brandingu zalicza się m. in. tworzenie nazwy, projektowanie logo, hasła reklamowego oraz systemu wartości, które marka będzie komunikowała swoim odbiorcom.
Kolejnym, istotnym filarem działalności agencji brandingowej, jest identyfikacja wizualna. Jest to główna specjalizacja Branglow, która jest kluczem dla nadania firmie spójnego, atrakcyjnego i pożądanego wizerunku. Identyfikacja wizualna obejmuje wszystkie widoczne elementy składające się na markę oraz odróżniające ją od konkurencji. Należą do nich m. in. logo, kolory firmowe, design opakowań produktów, wygląd strony internetowej, wystrój firmowych wnętrz, stroje pracowników, materiały reklamowe i wiele innych.
Agencja brandingowa obsługuje zarówno nowe, młode marki i firmy, które dopiero budują swoją pozycję na rynku, jak i przedsiębiorstwa z długą historią i tradycją. Te drugie chętnie korzystają z innej usługi oferowanej przez ten podmiot – rebrandingu. Polega on na zmianie wizerunku firmy lub marki w celu jego lepszego dostosowania do współczesnych realiów. Rebranding może być zarówno kosmetyczny, jak i oznaczać całkowitą rewolucję polegającą na powołaniu do życia zupełnie nowej, perfekcyjnie dostosowanej do współczesnych realiów marki.