Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Technologia
  • Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?
  • Przemysł
  • Technologia

Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?

Redaktor 16 sierpnia 2022 3 min read

Etykiety antykradzieżowe niwelują ryzyko kradzieży i umożliwiają błyskawiczne podjęcie reakcji w przypadku próby wyniesienia ze sklepu towaru bez uiszczenia zapłaty. Etykietowaniu podlegają najczęściej produkty o niewielkich gabarytach i dużej wartości. Tego typu zabezpieczenia są powszechnie wykorzystywane przede wszystkim w branży kosmetycznej i elektronicznej.

Etykiety antykradzieżowe w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy chronią sklepowy asortyment przed kradzieżą. Ich niewielki rozmiar sprawia, że nie mają one większego wpływu na estetykę opakowania i są chętnie wykorzystywane do zabezpieczania produktów kosmetycznych czy elektronicznych.

Jak działają etykiety antykradzieżowe?

Etykiety antykradzieżowe wykorzystują pole magnetyczne lub system radiowy do komunikacji z odbiornikiem. Etykieta zostaje dezaktywowana przy kasie w momencie zakupu produktu. Jeśli dezaktywacja nie nastąpi – na przykład w przypadku próby kradzieży – system zabezpieczający, działający na tej samej częstotliwości, uruchomi alarm bramki antykradzieżowej, gdy tylko osoba wynosząca towar znajdzie się w jej pobliżu.

Rodzaje produktów, które warto zabezpieczać etykietami antykradzieżowymi

Samoprzylepne etykiety mogą być mocowane na wielu rodzajach powierzchni i przyjmują różne wielkości. Umieszcza się je na produktach o stosunkowo dużej wartości, dostępnych w sprzedaży sklepowej – wszędzie tam, gdzie klienci mają bezpośredni dostęp do towarów. Trend ten dotyczy szczególnie produktów o małych gabarytach, które najczęściej podlegają próbom kradzieży.

Kosmetyki

Fiolki perfum czy drobne produkty do makijażu – mimo niewielkich gabarytów kosmetyki potrafią kosztować krocie, są więc łatwym kąskiem dla „kieszonkowych” złodziei. Zdecydowana większość tych produktów dostępnych w drogeriach posiada na opakowaniu etykietę antykradzieżową. Mimo stale rozwijającego się rynku e-commerce ponad połowa konsumentów dalej wybiera się na zakupy kosmetyczne do punktów stacjonarnych. Producenci i sprzedawcy kładą więc szczególny nacisk na właściwe zabezpieczenie asortymentu.

– Jeden z naszych klientów, duży zakład drukarski, jest zobowiązany do dostarczania swoim kontrahentom kartonowych opakowań na kosmetyki z etykietą antykradzieżową umieszczoną wewnątrz pudełka. Dotychczas stosowane ręczne znakowanie przestało być dla zakładu efektywne, dlatego wdrożyliśmy rozwiązanie w postaci połączenia automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych Label-Aire 3114 EAS oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty. Pozwoliło to znacznie zwiększyć wydajność, precyzję i powtarzalność procesu. Dzięki urządzeniu etykieta może być aplikowana w dowolnym miejscu na opakowaniach o różnych kształtach. Rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że z powodzeniem może również zostać zastosowane w innych branżach, na przykład do znakowania kartonów z produktami elektronicznymi – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy druku automatycznego i aplikacji etykiet print&apply w Etisoft.

Elektronika

Sklepy z elektroniką również są szczególnie narażone na kradzieże. Kieszonkowcy najchętniej wybierają drobny, ale drogi asortyment taki jak telefony komórkowe, słuchawki, gry, kamery, aparaty czy inne akcesoria. Kradzież tych produktów przynosi sklepom ogromne straty. Zabezpieczenie artykułów etykietami antykradzieżowymi pozwala w odpowiednim momencie podjąć reakcję uniemożliwiającą rabunek.

Korzyści płynące ze stosowania etykiet antykradzieżowych

Stosowanie etykiet antykradzieżowych przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa sklepowego asortymentu i niweluje ryzyko kradzieży, co generuje znaczne oszczędności finansowe. Pozwala również na podjęcie błyskawicznej reakcji w przypadku próby kradzieży.

– Rodzaj etykiet antykradzieżowych oraz sposób aplikacji ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Trwałe mocowanie do powierzchni opakowania uniemożliwia usunięcie zabezpieczenia. Ewentualna próba pozbycia się takiej etykiety z pewnością w porę zwróci uwagę pracowników lub ochrony – mówi Michał Wąs.

Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet oraz trwałego sposobu ich mocowania to również istotny element w procesie budowania wizerunku. Świadomość stosowania zaawansowanych zabezpieczeń w postaci etykiet antykradzieżowych może wpłynąć na zmniejszenie podejmowanych prób kradzieży. Przynosi to nie tylko korzyści finansowe, ale również pozwala uniknąć nerwowych sytuacji związanych z poszukiwaniem sprawców rabunku.

Tagi: antykradzieżowe etykiety produkty sklep sprzedaż zabezpieczenie

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Płyty czołowe – co gwarantuje ich trwałość i odporność?
Kolejny: Sztuczna inteligencja w systemach wizyjnych – czy jesteśmy na to gotowi?

Powiązane treści

Nowoczesna hurtownia słoików jak to działa?
2 min read
  • Biznes
  • Przemysł

Nowoczesna hurtownia słoików jak to działa?

1 lipca 2025
Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje
3 min read
  • ekologia
  • Informacje
  • Przemysł

Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje

27 maja 2025
Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes
  • Handel
  • Przemysł

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików

14 maja 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku? Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku?

Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku?

9 czerwca 2025
Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Nowoczesna hurtownia słoików jak to działa? BiznesPrzemysł
Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku? EventyMarketing
Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje ekologiaInformacjePrzemysł
Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes