Zastanawiasz się, jak powinny prezentować się opakowania kosmetyków, aby były praktyczne, a przede wszystkim spodobały się konsumentom? Przede wszystkim muszą być wyprodukowane z trwałych materiałów, a dzięki temu na ich powierzchni nie pojawią się nieestetyczne zagniecenia. Poza tym opakowania kosmetyczne powinny mieć ciekawy design. Poznaj też inne elementy, które zachęcą do wybrania Twojego produktu.
5 kluczowych cech efektownych opakowań kosmetycznych
Wygląd dopasowany do identyfikacji wizualnej
Szata graficzna opakowania to jeden z najważniejszych aspektów, który sprawi, że klient od razu sięgnie po Twój produkt. Przede wszystkim wybieraj opakowania zgodne z identyfikacją wizualną marki, a do tego kieruj się potrzebami i cechami grupy docelowej. Jeśli oferujesz luksusowe kosmetyki, to postaw na połączenie ciemnych kolorów ze złotem. Nastolatki chętniej sięgną po soczyste i wyraziste barwy, a mężczyźni najczęściej szukają grantowych, białych lub lekko zgaszonych odcieni. Pamiętaj o tych zachowaniach, a z pewnością zyskasz skuteczne opakowanie.
Możliwość łatwego wyjęcia produktów
Zwróć uwagę na łatwość użytkowania opakowania, choć konsumenci przed zakupem nie dowiedzą się, czy mogą łatwo wyjąć kosmetyki, to jednak bardzo mocno wpłynie to na końcowe doznania. Dlatego znajdź kompromis między dobrym zabezpieczeniem kosmetyków a możliwością szybkiego i bezproblemowego wyjęcia kremu, szminki, serum itp. Dzięki temu po otrzymaniu prezentu konsument będzie mógł natychmiast przetestować dany kosmetyk – bez konieczności rozcinania opakowania.
Skuteczne zabezpieczenie delikatnych przedmiotów
Skoro mowa o funkcjonalności opakowań kosmetycznych, to koniecznie wybierz takie modele, które dobrze chronią produkty, znajdujące się wewnątrz. Szczególnie pamiętaj o tym, jeśli w ofercie masz szklane buteleczki lub słoiczki. Prawidłowe zabezpieczenie kosmetyków jest też niezbędne wtedy, gdy artykuły są wykonane z naprawdę delikatnych materiałów – dotyczy to np. perfum, kremów do twarzy i pod oczy, a także peelingów oraz serów.
Dobra ekspozycja produktów
Opakowanie kosmetyczne ma być jedynie dodatkiem do tego, co znajduje się wewnątrz. Takie połączenie sprawi, że powstanie elegancki zestaw, który jest też bardzo praktyczny. Dlatego dobre opakowanie musi eksponować, a nie zasłaniać. Właśnie z tego powodu niezwykle popularne są „okienka” w kartoniku, pozwalające dostrzec, co tak naprawdę znajduje się wewnątrz – nawet bez zagłębiania się w opis.