Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Informacje
  • Etapy produkcji profili z tworzyw sztucznych
  • Informacje
  • Przemysł
  • Technologia

Etapy produkcji profili z tworzyw sztucznych

Redaktor 4 listopada 2022 2 min read

Przygotowanie projektu

Przed uruchomieniem masowej produkcji należy wykonać projekt profili. To pierwszy, a zarazem najbardziej czasochłonny proces, w którym czynny udział biorą zarówno zleceniodawca, jak i zespół pracowników. Klient dokonuje zamówienia, przysyłając szczegółowe wytyczne dotyczące profili. Może to być rysunek techniczny lub opis, na podstawie którego powstanie wzorzec. Na tym etapie nie następuje jeszcze tłoczenie profili, lecz szacowane są koszty ich produkcji.

Projektowanie narzędzi

Po uzgodnieniach z klientem następuje przygotowanie do rozpoczęcia produkcji profili z tworzyw sztucznych. Ten etap zakłada głównie projektowanie narzędzi, które biorą czynny udział w całym procesie. Narzędzia wykorzystywane w produkcji to głowica formująca oraz kalibrator, którego zadaniem jest wstępnie schłodzić tłoczoną przez głowicę masę. Urządzenia trzeba zaprojektować tak, by ich parametry były optymalne dla efektu końcowego.

Przygotowanie tworzywa

Tłoczenie profili to kilkuetapowy proces, który wymaga czujności, wiedzy i doświadczenia. Materiał, z którego powstają profile, musi być termoplastyczny. W tym celu stosuje się tak zwane plastiki, które wyróżniają się takimi właściwościami, jak elastyczność, wytrzymałość czy twardość. Surowce występują zazwyczaj w formie granulatu, który pod wpływem temperatury topnieje, zamieniając się w jednolitą masę. Materiały te – najczęściej polichlorek winylu, polipropylen czy elastomery – można ze sobą łączyć, uzyskując produkt o dedykowanych cechach.

W tym etapie do półpłynnej masy można dodawać komponenty, które wpłyną na twardość profili czy ich kolor. Gotowy materiał podlega tłoczeniu przez wspomniane wcześniej urządzenia. Uzyskany produkt, po wielokrotnych testach i wprowadzeniu korekt, otrzymuje miano wzorca. Po akceptacji ze strony klienta następuje właściwa produkcja profili w określonej liczbie.

Usługi dodatkowe

Tłoczenie profili z półpłynnej masy odbywa się w sposób ciągły, dlatego też produkt będzie podlegać dalszej obróbce. Profile po uzyskaniu dedykowanego kształtu umieszczane są w wannach z wodą. Fabryki zajmujące się produkcją tworzyw sztucznych zazwyczaj mają w ofercie usługi dodatkowe. W ich skład wchodzi przede wszystkim cięcie profili i nawiercanie otworów w konkretnych miejscach.

Na życzenie klienta możliwa jest dalsza obróbka, w skład której wchodzi między innymi zgrzewanie profili metodą ultradźwiękową, malowanie, nadrukowywanie oznaczeń czy foliowanie. W ramach oferty firmy zapewniają też znakowanie i etykietowanie produktów. Warto nadmienić, że profile pakowane są według wytycznych zleceniodawcy. Produkty miękkie, czyli na przykład uszczelki, nawijane są na szpulę.

Tagi: polecane produkcja profile projektowanie tworzywa

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Aplikacja folii całkowicie zautomatyzowana? To możliwe
Kolejny: Sezonowość na rynku nieruchomości – kiedy kupić mieszkanie?

Powiązane treści

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes
  • Handel
  • Przemysł

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików

14 maja 2025
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów
5 min read
  • Biznes
  • Informacje
  • Lotnictwo
  • Podróże

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów

24 kwietnia 2025
Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?
3 min read
  • Budownictwo
  • Informacje
  • Nieruchomości

Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?

20 stycznia 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes