Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Gaming
  • Branża gamingowa: w jaki sposób zbudować wizerunek handlowca?
  • Gaming

Branża gamingowa: w jaki sposób zbudować wizerunek handlowca?

Redaktor 18 grudnia 2023 3 min read

Branża gamingowa w Polsce radzi sobie świetnie – wynika z najnowszych danych zawartych w raporcie „The Game Industry of Poland – Report 2023”. W sektorze zatrudnionych jest ponad 15 tysięcy osób, a dużą część z nich stanowią kobiety. Polskie gry trafiają do Ameryki Północnej, Europy i Azji – co stanowi od 20 do 40 proc. całkowitej sprzedaży. Jak w tak dynamicznej branży zbudować wizerunek handlowca? Oto kilka rad.

Jak wynika z raportu „The Game Industry of Poland – report 2023”, przychody polskiej branży gier w ubiegłym roku były na poziomie 1286 mln euro. Nie każdy wie, że nasz kraj jest jednym z liderów w Europie pod kątem sprzedaży gier i zatrudnienia w tym sektorze. Od 20 do 40 proc. całkowitej produkcji trafia do Azji, Ameryki Północnej i Europy. Duże zapotrzebowanie na gry przekłada się na zatrudnienie. Szacuje się, że będzie ono wzrastać od 23 proc. do 27 proc. rok do roku. Podwojenie zatrudnienia w tym sektorze następuje średnio co 3,5 roku. Jak – na tym dość zatłoczonym rynku – budować wizerunek handlowca?

Handlowiec musi rozumieć branżę

Budowanie wizerunku handlowca w branży gamingowej wymaga zrozumienia specyfiki tego środowiska, pasji graczy oraz umiejętności dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się trendów. To dość trudna branża, ale ciekawa i rozwojowa. Handlowiec powinien posiadać specjalistyczną wiedzę, doskonale znać nowinki technologiczne, a także produkt, jaki sprzedaje.

Tempo wzrostu rok do roku wynosi 15 proc. dla całego rynku gamingowego, co potwierdza pozycję Polski jako jednego z najszybciej rozwijających się krajów pod tym względem. Każdego roku na rynku pojawiają się nowości, których znajomość jest konieczna w przypadku, gdy chce się zbudować wizerunek profesjonalnego handlowca.

Istotna jest silna marka własna

Niezależnie od branży, w jakiej pracuje handlowiec, powinien on posiadać silną markę własną. Ta z kolei przekłada się na jego popularność, a przede wszystkim – na zaufanie odbiorców do jego eksperckości. Jak budować markę własną? Podpowiada Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

– Silna marka własna przyciąga klientów i buduje zaufanie. Pozwala na wyróżnienie się wśród konkurentów, a także na kształtowanie relacji z kontrahentami. Zwróćmy uwagę na fakt, że branża gamingowa w Polsce cały czas się rozwija, a w związku z tym coraz więcej osób będzie pracować w charakterze przedstawiciela handlowego. Osobom posiadającym silną markę własną, znacznie łatwiej znaleźć klientów czy podpisać dobre kontrakty – uważa Sebastian Kopiej. – Mając do wyboru handlowca o silnej marce własnej i takiego, który nie jest znany, firmy postawią na współpracę z kimś, kto budzi zaufanie już na wejściu. – zauważa.

W jaki sposób handlowiec z branży gamingowej może budować markę własną? Skutecznym narzędziem są social media, np. LinkedIn czy Facebook. Warto również wypowiadać się w mediach tradycyjnych, a w szczególności w prasie branżowej, która trafia do potencjalnych odbiorców.

Należy być terminowym i budzić zaufanie

Znajomość branży, a także posiadanie silnej marki własnej to kluczowe kroki w kierunku budowaniu wizerunku handlowca. Jednakże osoba na tym stanowisku powinna posiadać także szereg innych cech, takich jak przebojowość, kreatywność, umiejętność pracy pod presją czasu i funkcjonowania w stresującym środowisku.

Kolejnym aspektem jest terminowość. Handlowiec powinien wywiązywać się z danego słowa i z terminów dostaw produktów. Tylko w taki sposób może być postrzegany jako wiarygodny partner biznesowy.

Przewiduje się, że rynek gamingowy w Polsce urośnie do 1 575 mln dolarów do 2026 r. Ta liczba pokazuje, jak będzie zwiększał się popyt na gry, a także jak wiele pracy czeka na handlowców. Warto już dzisiaj przygotować się na wzrost konkurencji i podjąć odpowiednie ruchy wyprzedzające, by nie martwić się tym faktem.

Tagi: gaming handlowiec marka wizerunek

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Baldur’s Gate 3 – co warto wiedzieć?

Powiązane treści

Baldur’s Gate 3 – co warto wiedzieć?
2 min read
  • Gaming

Baldur’s Gate 3 – co warto wiedzieć?

14 września 2023
Sytuacja CD projekt red – Notowania i problemy Cyberpunka
2 min read
  • Gaming
  • Gospodarka

Sytuacja CD projekt red – Notowania i problemy Cyberpunka

13 sierpnia 2021

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes