Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Energia
  • Branża OZE: Jak zwiększyć sprzedaż poprzez stronę internetową?
  • Energia
  • OZE

Branża OZE: Jak zwiększyć sprzedaż poprzez stronę internetową?

Redaktor 15 listopada 2023 4 min read

5 elementów, które powinna zawierać strona internetowa firmy z branży OZE

We wrześniu br. farmy wiatrowe w Polsce wyprodukowały 1217 GWh energii, a w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 1091 GWh. Pozostałe odnawialne źródła energii, w większości fotowoltaika, miały produkcję na poziomie 1713 GWh, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do ubiegłego roku, gdzie odnotowano 915 GWh1. Rosnąca popularność OZE przekłada się na większą liczbę firm, które powstają w Polsce. Te z kolei dbają o swój wizerunek, poszukują pracowników, ale i kontrahentów. Jednym z głównych narzędzi do komunikacji jest strona internetowa. Jak powinna ona wyglądać?

Branża odnawialnych źródeł energii w Polsce cały czas się rozwija. Elektrownie fotowoltaiczne we wrześniu br. wprowadziły do sieci o wiele więcej energii niż przed miesiącem. W całym miksie energetycznym osiągnęły kilkunastoprocentowy udział.

Coraz większe zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii mobilizuje firmy z obszaru OZE do inwestowania w marketing, a także w strony internetowe. Dlaczego? Po to, by skutecznie pozyskać klientów i pracowników. A jakie elementy powinna zawierać strona dla firm właśnie z tej branży? Podpowiadamy.

Atrakcyjność wizualna

Na całym świecie jest ponad 1,15 miliarda stron internetowych – ta liczba może robić wrażenie. Rosnące zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii sprawia, że coraz więcej firm działa właśnie w tym sektorze i spora część z nich ma swoje strony internetowe. Jak zatem wyróżnić się wśród tłumu? Konieczne jest posiadanie strony, która będzie atrakcyjna wizualnie – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ale to nie wszystko. – dodaje.

– Nie wystarczą dobra grafika i odpowiednie treści, by nasza strona wyróżniała się na mocno konkurencyjnym rynku – mówi Sebastian Kopiej. – Niezbędne jest wprowadzanie dodatkowych elementów. Na pewno musimy mieć na uwadze rozwój sztucznej inteligencji i korzystanie z niej podczas projektowania stron. Należy uwzględnić projektowanie API, które umożliwia tworzenie stron jeszcze lepiej dostosowanych do potrzeb odbiorców. Kolejnym krokiem jest korzystanie z chatbotów, które szybko rozwiążą problemy użytkowników i dają im poczucie, że są bliżej danej firmy. – wylicza.

Na znaczeniu zyskuje także Motion UI, który polega na użyciu animacji i przejść, aby ulepszyć interfejs użytkownika.

Klarowne informacje

Strona internetowa firmy z branży OZE (i nie tylko) powinna być czytelna i klarowna. Na początku podajmy informacje o tym, czym zajmuje się nasze przedsiębiorstwo, jakie ma doświadczenie, jakie realizacje za sobą i w czym może pomóc odbiorcy.

– Odpowiednie dobranie treści jest kluczowe, by zatrzymać uwagę współczesnego konsumenta. Napiszmy jasno, czym zajmuje się nasza firma i zbudujmy wokół niej zaufanie. Pokażmy, że wyróżniamy się na rynku i warto z nami pracować. Jedną z najważniejszych zakładek powinna być nasza oferta. Warto ją podzielić na dwie sekcje: tę dla odbiorcy indywidualnego i dla firm. Podajmy jak najwięcej szczegółów dotyczących procesu realizacji zadania, sposobu finansowania inwestycji, a także wszelkich formalności. Warto używać zrozumiałego i prostego języka, by odbiorca wiedział, co oferujemy –dodaje Sebastian Kopiej.

Dodaj na stronę kalkulator inwestycji

Gdy zadbamy już o odpowiedni wygląd naszej strony i zawrzemy na niej wszelkie informacje w prosty i klarowny sposób czas na dodanie elementów, które zatrzymają na dłużej naszego odbiorcę. W tym celu warto dodać kalkulator inwestycji. Umożliwia on klientom dokładne oszacowanie kosztów i korzyści związanych z instalacją systemów OZE, takich jak panele słoneczne czy pompy ciepła. Daje im to jasny obraz, ile mogą zaoszczędzić na rachunkach za energię i ile czasu zajmie zwrot zainwestowanych środków. Kalkulator dostarcza spersonalizowane wyniki, dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Dzięki temu otrzymuje on spersonalizowaną ofertę.

Zadbaj o opinie na stronie internetowej

Kolejnym elementem strony internetowej powinny być opinie klientów. Zwróćmy uwagę na fakt, że podczas kupowania lubimy czytać, co na temat produktów sądzą inni kupujący. Siła rekomendacji odgrywa kluczowe znaczenie. Według ankiety przeprowadzonej przez Trustpilot, prawie 9 na 10 konsumentów szuka recenzji, zanim cokolwiek kupi. Opinie mają znaczący wpływ na ścieżkę zakupową klienta. Na zatłoczonym rynku OZE warto zadbać o dobre rekomendacje i zamieścić je na naszej stronie internetowej.

Buttony do social mediów

Niemal 28 mln internautów w wieku 7-75 korzysta z mediów społecznościowych – wynika z danych IAB. Strona internetowa firmy z branży OZE powinna posiadać przekierowanie do social mediów. Wiele przedsiębiorstw zastanawia się, jakie są rekomendowane kanały do komunikowania się z odbiorcami. Na pewno jest to LinkedIn, typowo biznesowe medium, które jest must have dla każdej firmy. Drugim portalem – i takim, na którym najchętniej reklamują się przedsiębiorstwa – jest Facebook.

Zbudowanie dobrej strony internetowej dla firmy z branży OZE wymaga rzetelnego researchu konkurencji, a także audytu komunikacyjnego. Warto zamieścić na stronie wszystkie elementy, które skrócą ścieżkę zakupową konsumenta.

1 Dane Polskich Sieci Elektroenergetycznych

Tagi: energia OZE polska sprzedaż strona www

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Innowacyjny Balkonowy System Fotowoltaiczny POWERSTREAM już niedługo w sprzedaży
Kolejny: Wykorzystanie wiat fotowoltaicznych na parkingach. Oszczędność kosztów i ochrona środowiska.

Powiązane treści

Przełom w modzie kulinarnej: Nowoczesność spotyka funkcjonalność Przełom w modzie kulinarnej: Nowoczesność spotyka funkcjonalność
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Dom
  • Energia
  • Wnętrze

Przełom w modzie kulinarnej: Nowoczesność spotyka funkcjonalność

4 grudnia 2024
Wykorzystanie wiat fotowoltaicznych na parkingach. Oszczędność kosztów i ochrona środowiska.
4 min read
  • Energia
  • fotowoltaika

Wykorzystanie wiat fotowoltaicznych na parkingach. Oszczędność kosztów i ochrona środowiska.

29 listopada 2023
Innowacyjny Balkonowy System Fotowoltaiczny POWERSTREAM już niedługo w sprzedaży
1 min read
  • Energia
  • Innowacje

Innowacyjny Balkonowy System Fotowoltaiczny POWERSTREAM już niedługo w sprzedaży

30 maja 2023

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes