Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Informacje
  • Dlaczego eBay nie sprawdził się w Polsce?
  • Biznes
  • Informacje

Dlaczego eBay nie sprawdził się w Polsce?

Redaktor 27 czerwca 2022 2 min read

Jedna z największych platform sprzedażowych na świecie już dwu krotnie próbowała podbić polski rynek, istnieje od 17 lat ale zakupy w serwisie zrobiło niewielu, jest odwrotnie to Polacy sprzedają na eBay, głównie do Niemiec. Gdzie leżą przyczyny braku sukcesu i dlaczego Polacy nie zachwycili się platformą z USA, która w wielu krajach jest tą najpopularniejszą?

eBay swój debiut w Polsce zaliczył w kwietniu 2005 i od tamtego czasu platforma próbuje zająć część rynku ecommerce, który głównie należy do allegro. eBay próbował wdrożyć się w łaski polskich kupujących i sprzedawców, jednak gdy podjął próbę mocnego wejścia na rynek, w tym samym momencie nowością na rynku stały się tanie zakupy z Chin, to właśnie aliexpress czy dzisiaj shopify przejmują powoli lwią cześć rynku od allegro.

Na eBay (podobnie jak na allegro jeszcze jakiś czas temu) możemy używać szablonów aukcji eBay, rozbudowanych opisów itp. serwis bardzo przybliżony do innych tego typu, można wręcz powiedzieć, że niczym się nie wyróżnia, dlatego też przy dodatkowej konkurencji i bardzo silnie zakorzenionym allegro w Polsce, eBay wypadał bardzo słabo i praktycznie nikt o tej platformie w Polsce nie słyszał, a przynajmniej nie w roli serwisu z zakupami.

Platforma ponownie jednak spróbuje swoich sił na polskim rynku w tym roku, głównie ma badać zachowania i zainteresowania polskich klientów aby ponownie podjąć próbę wejścia do gry o kupujących i sprzedających, jak będzie tym razem przekonamy się zapewne za kilka miesięcy.

Tagi: aukcje ebay ecommerce szablon

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Technologia RFID w przemyśle motoryzacyjnym
Kolejny: A może Pomorze – czy inwestowanie w nieruchomości w tym rejonie się opłaca?

Powiązane treści

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes
  • Handel
  • Przemysł

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików

14 maja 2025
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania
3 min read
  • Biznes
  • Polityka

Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania

13 maja 2025
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów
5 min read
  • Biznes
  • Informacje
  • Lotnictwo
  • Podróże

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów

24 kwietnia 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes