Jedna z największych platform sprzedażowych na świecie już dwu krotnie próbowała podbić polski rynek, istnieje od 17 lat ale zakupy w serwisie zrobiło niewielu, jest odwrotnie to Polacy sprzedają na eBay, głównie do Niemiec. Gdzie leżą przyczyny braku sukcesu i dlaczego Polacy nie zachwycili się platformą z USA, która w wielu krajach jest tą najpopularniejszą?
eBay swój debiut w Polsce zaliczył w kwietniu 2005 i od tamtego czasu platforma próbuje zająć część rynku ecommerce, który głównie należy do allegro. eBay próbował wdrożyć się w łaski polskich kupujących i sprzedawców, jednak gdy podjął próbę mocnego wejścia na rynek, w tym samym momencie nowością na rynku stały się tanie zakupy z Chin, to właśnie aliexpress czy dzisiaj shopify przejmują powoli lwią cześć rynku od allegro.
Na eBay (podobnie jak na allegro jeszcze jakiś czas temu) możemy używać szablonów aukcji eBay, rozbudowanych opisów itp. serwis bardzo przybliżony do innych tego typu, można wręcz powiedzieć, że niczym się nie wyróżnia, dlatego też przy dodatkowej konkurencji i bardzo silnie zakorzenionym allegro w Polsce, eBay wypadał bardzo słabo i praktycznie nikt o tej platformie w Polsce nie słyszał, a przynajmniej nie w roli serwisu z zakupami.
Platforma ponownie jednak spróbuje swoich sił na polskim rynku w tym roku, głównie ma badać zachowania i zainteresowania polskich klientów aby ponownie podjąć próbę wejścia do gry o kupujących i sprzedających, jak będzie tym razem przekonamy się zapewne za kilka miesięcy.