Pozycjonowanie firmowej strony jest czasochłonne i wymaga wiedzy. Większość przedsiębiorców nie może sobie pozwolić, żeby zająć się tym samodzielnie. Warto skorzystać z usług agencji SEO. Specjaliści doradzą nam, czy lepiej skoncentrować się na rynku lokalnym (np. pozycjonowanie w Toruniu) czy zwiększać widoczność naszej witryny w całej Polsce.
Do zwiększenia widoczności biznesu w sieci niezbędne jest wprowadzenie modyfikacji na stronie. Zazwyczaj nie są to drastyczne zmiany. Polegają na dodaniu lub zmodyfikowaniu treści czy optymalizacji nagłówków. Dobrym pomysłem jest też prowadzenie firmowego bloga. Można to robić samodzielnie lub poprosić o pomoc w planowaniu treści agencję SEO z Torunia.
Trzeba zdawać sobie sprawę, że roboty Google są coraz bardziej inteligentne. Są w stanie odróżnić wartościowe treści od tych, które powstały wyłącznie, żeby umieścić w nich słowa kluczowe. Jeżeli nie zamierzamy kreatywnie prowadzić firmowego bloga, tylko kopiować treści z innych stron, lepiej w ogóle go nie zakładać. Google szybko wykryje duplicate content i obniży pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Ważna jest też regularność. Blog powinien być często aktualizowany. Zostanie to zauważone przez Google, ale też wygeneruje ruch na stronie, ponieważ czytelnicy będą sprawdzać nowe treści.
Wpisy na blogu oczywiście powinny być fachowe. Warto jednak pamiętać, że mają wzbudzać zainteresowanie czytelnika. Język nie może więc być zbyt skomplikowany. Blog powinien przedstawiać ludzkie oblicze firmy. Przedsiębiorcy działający na terenie kujawsko-pomorskiego mogą np. umieszczać informacje o wydarzeniach branżowych w regionie. Z pewnością wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie w Bydgoszczy. Warto postawić na nowości w branży oraz praktyczne wskazówki dla klientów. Sprawdzą się treści dostosowane do zainteresowań grupy docelowej.
Pozycjonowanie w Bydgoszczy – jak uniknąć błędów?
Wbrew pozorom, podczas prowadzenia bloga można popełnić sporo błędów. Nie jest to powód do paniki, ale może negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Umieszczanie jednego wpisu raz na kilka miesięcy sprawi, że roboty Google ocenią stronę jako mało wartościową. Blog nie wzbudzi też zainteresowania klientów, którzy uznają treści za przestarzałe. Trzeba zadbać o stronę wizualną, żeby wpisy były czytelne. Tekst musi być podzielony na sekcje. Warto też dodawać zdjęcia, animacje i krótkie filmy, uzupełniające temat.
Prowadzenie bloga firmowego to dobry sposób na zwiększenie widoczności witryny i budowanie dobrych relacji z klientami. Warto więc zastanowić się nad regularnym przygotowywaniem wpisów z życia firmy.