Małe firmy często mają problem z tym jak zareklamować swoje usługi. Patrząc na duże kampanie większych firm, są świadomi, że potrzebne są na to duże środki finansowe, których niestety nie posiadają. Co w takim wypadku zrobić? Jakie podjąć kroki, aby mała firma zaczęła przynosić większe zyski?
Reklama w internecie
Nie oszukujmy się, ale w sieci jest najwięcej wyszukiwań dotyczących sklepów, piekarni czy mechaniki samochodowej. Takie firmy najczęściej poszukują klientów na rynku lokalnym, w sąsiedztwie. Na początek nie musisz inwestować w stronę internetową, wystarczy założenie wizytówki Google. Jest to bardzo proste narzędzie i darmowe, a sprawi, że twoja firma będzie bardziej widoczna w sieci. Co za tym idzie, każdy, kto będzie potrzebował skorzystać z danej usługi z łatwością cię znajdzie. Wiele firm na rynkach lokalnych tak działa i często takie działania przynoszą bardzo dobre rezultaty. Dzięki wizytówce Google nie musisz inwestować na raz dużych pieniędzy, a kontakt do ciebie już będzie widniał w sieci.
Banery
Małe sklepy i piekarnie najczęściej są odwiedzane przez sąsiadujących mieszkańców. Na zakupy najczęściej wybieramy się do najbliższego sklepu, zwłaszcza jeśli są to małe zakupy na śniadanie lub gdy zabraknie nam czegoś do obiadu. Piekarnię najczęściej wybieramy taką, która jest w drodze do naszej pracy, szkoły lub w drodze na spacer po okolicy. Dlatego takie sklepy powinny być dobrze oznakowane, aby było widać je już z daleka. W tym pomoże odpowiedniej wielkości baner reklamowy informujący o lokalizacji oraz asortymencie naszego biznesu. Taki sam pomysł można wykorzystać dla biznesów z branży motoryzacyjnej. Zazwyczaj takie firmy również bazują na lokalnych klientach, którzy poszukują dobrego warsztatu samochodowego w bliskiej okolicy.
Eventy i spotkania branżowe
Jest to świetny pomysł na reklamę swojego biznesu. W sezonie wiosennym i letnim praktycznie co weekend organizowane są różnego rodzaju spotkania dla okolicznych mieszkańców. Jest to świetny moment na reklamę swojego biznesu. Prowadząc piekarnię, możesz przygotować wypieki, które będą reklamowały twoje wyroby. Świetnym pomysłem, jeśli prowadzisz warsztat samochodowy lub wulkanizację będzie udział w eventach motoryzacyjnych, gdzie można przedstawić ofertę swojej firmy. Podczas takich eventów warto wyróżnić swoją firmę, dając potencjalnym klientom oryginalne upominki.
Świetnym przykładem takiego upominku będą ramki rejestracyjne. Warto pomyśleć nad jakimś oryginalnym tekstem zamieszczonym na takim gadżecie. Pamiętaj umieścić na nim swoje dane i telefon kontaktowy. Klienci jeżdżący po mieście z takimi ramkami będą chodzącą reklamą, co sprawi, że więcej osób przeczyta o twojej firmie. Klienci, którzy trafili do ciebie przypadkowo, po otrzymaniu ramki rejestracyjne z pewnością staną się stałym klientem, polecającym twoje usługi dalej. Jak widzisz, nie posiadając dużych nakładów finansowych, możesz wykorzystać mnóstwo pomysłów na reklamę twojej firmy. Wystarczy dobry pomysł i jego odpowiednia realizacja.