Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Nieruchomości
  • Klienci na rynku nieruchomości w 2022 roku
  • Informacje
  • Nieruchomości

Klienci na rynku nieruchomości w 2022 roku

Redaktor 10 stycznia 2022 4 min read

Ostatnie dwa lata na rynku deweloperskim w Polsce to ogromne zmiany zarówno pod kątem cen, jak i preferencji zakupowych. Polacy chcą mieszkać na swoim – w marcu 2021 r. odnotowano blisko 37% wzrost popytu na kredyty mieszkaniowe w stosunku do marca 2020. Jak wynika z raportu opracowanego przez NBP, na tle największych polskich miast, średnia dostępność mieszkań najlepiej wygląda w Łodzi. Czy to idealne miejsce pod zakup inwestycyjny? Gdzie i jakie mieszkania Polacy będą wybierać w 2022 roku?

Zapewne każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem mieszkaniowym zauważył, że ceny nieruchomości rosną nieustannie od kilku lat. Obecnie mówi się, że powinny się ustabilizować – z racji na podwyżkę stóp procentowych oraz spadek dostępności kredytów mieszkaniowych. Z drugiej strony, w 2022 roku ceny mogą nadal rosnąć. Dlatego wiele osób decyduje się na zakup własnego lokum zanim ceny podrożeją o kolejne kilka procent. Tym samym kierują się ci, którzy kupują mieszkania pod inwestycje.

Więcej sprzedanych nieruchomości i wzrost wymagań klientów

Jak wskazują dane za rok 2021, polskie społeczeństwo stale się bogaci. W roku 2021 zanotowano znaczny wzrost zakupów nieruchomości za gotówkę. Jak podają analitycy banku centralnego, w tylko w pierwszej połowie minionego roku sfinansowano w ten sposób zakup połowy lokali, sprzedanych na siedmiu największych rynkach w Polsce – Gdańsk, Gdynia, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa i Wrocław – za w sumie 20 mld zł***. Jesteśmy też coraz lepiej wyedukowani, jeśli chodzi o zakup i inwestowanie w nieruchomości. „W ostatnim czasie zmieniły się także decyzje zakupowe Polaków. Zauważamy 2 typy klientów. Pierwszy z nich to inwestor – poszukuje okazji rynkowych oraz zwraca szczególną uwagę na lokalizację nieruchomości. Drugi to klient indywidualny, szukający inwestycji w dobrej cenie, ale w podwyższonym standardzie. Stawia na mniejsze i średnie lokale, ale z dodatkowymi udogodnieniami, takimi jak nowoczesne windy, miejsca garażowe czy punkty do ładowania pojazdów elektrycznych.” – komentuje Ewa Ryfa z Aura Development.

Ten trend obrazuje doskonale rynek nieruchomości w Łodzi. Jak wynika z opracowania NBP, średnia cena ofertowa mieszkań na łódzkim ryku pierwotnym z początku marca 2021 r. wyniosła 7409 zł/m2, co na tle innych miast w Polce jest nadal bardzo atrakcyjną stawką. Warto zauważyć, że popyt na mieszkania w Łodzi wzrósł w ostatnim roku o ok. 14%, co wynika głównie z najlepszej dostępności mieszkaniowej. Mieszkania w Łodzi, na tle pozostałych dużych polskich miast, były oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach i – ze względu na duże perspektywy wzrostu cen w tym mieście – dawały szansę na ochronę wartości kapitału.

Klient luksusowy – pracuje w domu i wymaga więcej

W ostatnich latach na rynku nieruchomości coraz wyraźniej widać nowy typ klienta, dla którego mieszkanie musi być np. także komfortowym biurem. Niewątpliwie przyczyniła się to tego zmiana systemu pracy wielu ludzi, spowodowana pandemią. Coraz więcej firm oferuje pracę zdalną. Dla niektórych managerów oznacza to, że mogą przeprowadzić się tam, gdzie żyje się bardziej komfortowo, gdzie do dyspozycji jest przestrzeń rekreacyjna, gdzie łatwiej łączyć życie prywatne i zawodowe. „Tacy klienci mają także wysokie wymagania wobec samej nieruchomości. Podziemny parking, windy, odpowiednio wyciszone wnętrza, to pozycje obowiązkowe na ich liście oczekiwań.” – tłumaczy Ewa Ryfa z Aura Development. – „W przypadku New Iron, inwestycji mieszkaniowej realizowanej w Łodzi, stawiamy też na inspirujące wnętrza, najszlachetniejsze materiały oraz udogodnienia w pięciogwiazdkowym standardzie. Jest to odpowiedź na potrzeby klienta przyszłości, które już teraz coraz wyraźniej widać na rynku. Najlepszym potwierdzeniem tych trendów są liczby. Już dziś sprzedaliśmy ponad 85% mieszkań, chociaż inwestycja jest na początku budowy” – dodaje.

Czego szukają inwestorzy?

Inwestorzy, bez względu na rynek, od zawsze szukają okazji i sposobu na zarobek. Wraz z niepewnością związaną z pandemią i rosnącą inflacją, w celu ochrony kapitału przed spadkiem wartości, inwestorzy zaczęli lokować kapitał w nieruchomościach. Najchętniej tam, gdzie potencjał do dalszych wzrostów jest wciąż wysoki. Dlatego w ich oczach na atrakcyjności zyskują takie miasta, jak np. Łódź, gdzie mogą nabyć bardzo atrakcyjną nieruchomość w cenie, w jakiej w stolicy musieliby zapłacić za zaledwie średni standard. Dla porównania – w maju 2021 r. średnia cena m2 mieszkania w Warszawie wyniosła 11125 zł wobec 7266 zł w Łodzi****. To różnica rzędu niemal 35%. Co na to eksperci? „W 2021 roku nastąpił ogromny wzrost sprzedaży mieszkań w Łodzi. Miasto ciągle się rozwija, jest przyjazne mieszkańcom, a jedocześnie jest idealnie zlokalizowane na mapie Polski pod kątem dojazdu do innych miejsc. Widząc ten potencjał i wybory naszych klientów jesteśmy pewni, że nowy typ inwestycji, jaki reprezentuje np. New Iron, czyli połączenie tego co ekskluzywne i niestandardowe, to dobry kierunek. Co więcej, wiele wskazuje na to, że ten trend będzie się cieszył coraz większym zainteresowaniem nie tylko mieszkańców Łodzi, ale też inwestorów z całej Polski.” – podsumowuje Ewa Ryfa z Aura Development.

 

* https://www.money.pl/banki/czy-po-pandemii-czeka-nas-zycie-na-kredyt-prognozy-kredytowe-po-covid-19-6630493591571232a.html

** https://www.pkobp.pl/media_files/a28a26cb–c3c5-4e64-92fb-6fe1e4b2da8c.pdf

*** https://pieniadze.rp.pl/finanse–domowe/art17486461-polacy–kupuja–mieszkania–za–gotowke–padl–rekord

**** https://www.money.pl/gospodarka/ceny-mieszkan-bija-rekordy-a-deweloperzy-nie-nadazaja-z-oferta-czy-grozi-nam-banka-cenowa-6649161737108384a.html

Tagi: klienci kredyt hipoteczny kredyty nieruchomości pożyczki rynek

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Automatyzacja obsługi klienta – jak wpłynie na rozwój przedsiębiorstw?
Kolejny: Marketing usług – jak sprzedać to, czego nie da się dotknąć?

Powiązane treści

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów
5 min read
  • Biznes
  • Informacje
  • Lotnictwo
  • Podróże

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów

24 kwietnia 2025
Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?
3 min read
  • Budownictwo
  • Informacje
  • Nieruchomości

Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?

20 stycznia 2025
Polski rynek budowlany w 2024 roku: jakie inwestycje są obecnie realizowane w kraju?
4 min read
  • Nieruchomości

Polski rynek budowlany w 2024 roku: jakie inwestycje są obecnie realizowane w kraju?

13 sierpnia 2024

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes