Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Artykuł partnera
  • Outsourcing pracowniczy – czy to opłacalna forma pozyskiwania pracowników?
  • Artykuł partnera

Outsourcing pracowniczy – czy to opłacalna forma pozyskiwania pracowników?

Redaktor 23 maja 2022 2 min read

Ze względu na postępujący deficyt pracowników na rynku pracy, powstają ciekawe alternatywy pozyskiwania nowej załogi do firm. Jedną z opcji jest outsourcing pracowniczy, który oferuje elastyczne zapewnienie zapotrzebowania na wykwalifikowany personel.

Żeby móc w pełni poruszyć temat outsourcingu pracowniczego, przyjrzyjmy się bliżej samej definicji tego pojęcia.

Outsourcing pracowniczy definicja

Outsourcing pracowniczy to nic innego jak oddelegowanie wyznaczonych kompetencji oraz zadań do firmy zewnętrznej. W prostszych słowach outsourcing pracowniczy oznacza dosłownie wynajęcie pracowników do pracy w innym przedsiębiorstwie. Należy natomiast zwrócić uwagę na to, że przedmiotem wynajmu nie są sami pracownicy, a wykonywana przez nich praca.

Firmy wynajmujące pracowników dzięki wykorzystaniu swoich sieci kontaktów – rozbudowanych baz danych – mają dostęp do ułatwionej i znacznie szybszej ścieżki zatrudnienia osób o odpowiednich kompetencjach na wymagane stanowiska.

Jakie są korzyści płynące z korzystania z outsourcingu pracowniczego?

Outsourcing pracowniczy to idealne rozwiązanie dla firm, które borykają się z problemem pozyskania kadry na stanowiska wewnątrz organizacji. Korzyści może być wiele, najważniejsze z nich to:

  • Odciążenie działu rekrutacji – korzystanie z usług outsourcingu pracowniczego to ułatwienie dla działu HR, który nie musi przeprowadzać trudnych procesów rekrutacyjnych, a dba jedynie o utrzymanie pracownika na stanowisku,

 

  • Oszczędności związane z kampaniami rekrutacyjnymi oraz działaniami employer brandingowymi – rekrutacje, w szczególności te prowadzone na szeroką skalę potrzebują ogromnych nakładów pieniężnych na kampanie w sieci oraz mediach tradycyjnych. Outsourcing pracowniczy to rozwiązanie omijające ten problem,
  • Przyspieszenie procesu rekrutacji/oszczędność czasu – jedna z najważniejszych zalet outsourcingu pracowniczego. Korzystanie z usług firmy zewnętrznej pozwala na znacznie szybsze pozyskanie personelu.

 

  • Oszczędności na działaniach operacyjnych – umowa z firmą zewnętrzną zbiera wszystkie koszty związane z pozyskiwaniem pracowników w jeden do maksymalnie kilku dokumentów rozliczeniowych. Powoduje to zmniejszenie kosztów związanych z obsługą księgową większej ilości umów, odprowadzania obowiązkowych składek itd. Ta sama sytuacja dotyczy obsługi szkoleniowej i innych zadań związanych z obsługą pracowników w firmie.

 

  • Elastyczna oferta – większość firm oferujących outsourcing pracowniczy dostosowuje ofertę do potrzeb klienta – zwykle zmienne zapotrzebowanie na personel nie jest problemem w tego typu współpracy.

 

Odpowiadając na pytanie „czy outsourcing pracowniczy to opłacalna forma pozyskiwania pracowników” – zdecydowanie jest to opłacalna forma. Oszczędność czasu, pracy strategicznych zasobów ludzkich, oraz finansów to korzyści, które zdecydowanie świadczą o rentowności tego typu współpracy.

Tagi: outsourcing polecane pracownik rekrutacja

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Podział majątku w spółce cywilnej
Kolejny: Jak działa chmura dla firm?

Powiązane treści

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików
3 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes
  • Handel
  • Przemysł

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików

14 maja 2025
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy
4 min read
  • Artykuł partnera
  • Biznes

System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy

18 marca 2025
Ekologiczne rozwiązania w nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym
2 min read
  • Artykuł partnera
  • Budownictwo

Ekologiczne rozwiązania w nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym

27 lutego 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
Geopolityczne wyzwania kontra optymizm biznesu – wyniki najnowszego badania BiznesPolityka
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes