Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Informacje
  • Technologia RFID w przemyśle motoryzacyjnym
  • Informacje
  • Technologia

Technologia RFID w przemyśle motoryzacyjnym

Redaktor 27 czerwca 2022 3 min read

Gliwice, 10.06.2022

Technologia RFID w przemyśle motoryzacyjnym

Jak każda branża na świecie, także przemysł motoryzacyjny musi radzić sobie z ostrą konkurencją, a oczywistym sposobem uzyskania przewagi są nowe, inteligentne technologie, które pozwalają zwiększyć wydajność i efektywność.

Jednym z rozwiązań, które błyskawicznie zdobywa hale produkcyjne i magazynowe złożonego ekosystemu producentów i poddostawców z branży motoryzacyjnej, jest identyfikacja RFID. To dlatego, że technologia ta jest wprost stworzona do zarządzania niezwykle zaawansowanymi i wymagającymi nieustannej optymalizacji łańcuchami dostaw, magazynami oraz procesami produkcji.

Łańcuchy dostaw

To, co krytyczne w branży motoryzacyjnej, to bez wątpienia łańcuchy dostaw. Ogromny strumień ciągle zmieniających się produktów wymaga ścisłego monitorowania i optymalizacji, a znaczniki RFID – wykorzystywane do oznaczenia części oraz materiałów – umożliwiają automatyzację kontroli nad ich przepływem.

Systemy RFID w prosty sposób pozwalają kontrolować, zamawiać i wysyłać niezbędne elementy na czas. Dają też możliwość śledzenia całego procesu i udostępniają ogromne ilości danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Z tego względu, w naturalny sposób, współpracują z systemami ERP, pozwalając optymalizować procesy dostaw, identyfikować ewentualne pomyłki i szybko na nie reagować.

Kontrola stanów magazynowych

Przemysł motoryzacyjny to sieć producentów i poddostawców dostarczających do fabryk szereg zróżnicowanych części i materiałów. Monitorowanie tak wielkiej liczby produktów, zaplanowanie wysyłki na czas, a także śledzenie i dokładna kontrola stanów magazynowych, to bez wątpienia niezwykle trudne zadania.

Rozwiązania RFID pozwalają nie tylko zautomatyzować ewidencjonowanie każdego elementu, ale także precyzyjnie śledzić miejsce jego składowania. I ilość. Automatyzacja tego procesu minimalizuje błędy pracowników, a w bardziej zaawansowanych magazynach umożliwia wdrożenie rozwiązań zrobotyzowanych – zauważa Dariusz Kawecki z Etisoft.

Systemy RFID to także skanowanie produktów z większej odległości i błyskawiczna inwentaryzacja stanów magazynowych. Z kolei dostęp w czasie rzeczywistym do rzetelnej informacji o zapasach magazynowych umożliwia – po porównaniu ich z danymi z systemu ERP – analizę trendów, a także przewidzenie i szybką reakcję na ewentualny brak konkretnego produktu.

Zarządzanie procesem produkcji

Znaczniki RFID pozwalają także śledzić przepływ elementów i materiałów przez halę produkcyjną. Umożliwia to kontrolę liczby komponentów trafiających na linię produkcji i ilości miejsca niezbędnego do ich przechowywania oraz – co ważniejsze – uniknięcie przestojów wynikających z pomyłek i braku konkretnego elementu.

Systemy RFID współpracujące z systemami ERP pozwalają ściśle kontrolować i optymalizować proces produkcji. I, tak jak w przypadku magazynów, dają dostęp do olbrzymiej ilości danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Danych, które są kluczem do optymalizacji procesów i zyskania tak cennej przewagi konkurencyjnej.

Realia producentów podzespołów

Ze względu na tak szerokie zastosowanie technologii RFID w przemyśle motoryzacyjnym, producenci podzespołów są coraz częściej zobowiązani do jej stosowania w znakowaniu swoich produktów. Branża wprowadziła zresztą własne wytyczne, określające fizyczne właściwości etykiet/tagów RFID, struktury danych zapisanych w pamięci znaczników RFID oraz procedury wymiany danych.

Ekspert z firmy Etisoft mówi: Niejednokrotnie nasi klienci spotykają się z technologią RFID dopiero, kiedy są zobligowani do wdrożenia etykiet RFID przez swoich partnerów biznesowych. Choć dodanie RFID do już stosowanych etykiet z pozoru wydaje się proste, to w praktyce niezbędny jest przemyślany wybór całego rozwiązania obejmującego znaczniki, sprzęt oraz specjalizowane oprogramowanie. Nasze wieloletnie doświadczenie w tej branży sprawia, że prowadząc klientów niemal „za rękę”, dostarczamy im dedykowane rozwiązania oraz często dodatkowo edukujemy. Dlatego nie tylko przechodzą przez proces wdrożenia szybko i bezproblemowo, ale widzą nowe możliwości oraz korzyści i sami zaczynają szukać kolejnych obszarów, w których mogliby wdrożyć technologię RFID.

Czy chcemy tego, czy nie, technologia RFID na dobre rozgościła się w zakładach produkcyjnych i stała się niezbędna w przemyśle motoryzacyjnym z jego zoptymalizowanymi łańcuchami dostaw i procesami produkcji. Tym bardziej, że rozwiązania RFID dają wgląd w olbrzymią ilość informacji w czasie rzeczywistym. Informacji, które mogą dać producentom i poddostawcom bardzo realną przewagę nad konkurencją.

Tagi: produkcja przemysł RFID technologia

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Jak działa chmura dla firm?
Kolejny: Dlaczego eBay nie sprawdził się w Polsce?

Powiązane treści

Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje
3 min read
  • ekologia
  • Informacje
  • Przemysł

Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje

27 maja 2025
Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów
5 min read
  • Biznes
  • Informacje
  • Lotnictwo
  • Podróże

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów

24 kwietnia 2025
Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?
3 min read
  • Budownictwo
  • Informacje
  • Nieruchomości

Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?

20 stycznia 2025

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku? Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku?

Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku?

9 czerwca 2025
Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Nowoczesna hurtownia słoików jak to działa? BiznesPrzemysł
Agencja eventowa a marketing marki – jak eventy wspierają budowanie wizerunku? EventyMarketing
Jak działa nowoczesna hurtownia butelek i słoików – automatyzacje ekologiaInformacjePrzemysł
Sezon pszczelarski w Polsce – od pszczół do słoików BiznesHandelPrzemysł
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes