Skip to content
Rynki od TradingView
Interactive Progress

Interactive Progress

Gospodarka, finanse, wydarzenia, biznes i technologia

Primary Menu
  • GospodarkaInformacje o firmach i gospodarkach z polski i świata.
  • Technologia
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Informacje
  • Polityka
  • FB
  • Home
  • Nieruchomości
  • Jak uczyć się inwestowania w nieruchomości?
  • Nieruchomości

Jak uczyć się inwestowania w nieruchomości?

Redaktor 11 grudnia 2023 3 min read

Inwestowanie w nieruchomości to sprawdzony sposób lokaty zgromadzonego kapitału, który od lat cieszy się niemałą popularnością wśród inwestorów niemal na całym świecie. Według raportu Barometr, przeprowadzonego przez Metrohouse, Credipass i RynekPierwotny.pl, w pierwszym kwartale 2023 r. aż 44 proc. transakcji na rynku wtórnym było transakcjami inwestycyjnymi. Inwestowanie w nieruchomości to chleb powszedni dla doświadczonych przedsiębiorców, którzy mają za sobą nieraz setki transakcji. Co innego w przypadku tych osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w tym obszarze. Nie ulega wątpliwości, że to zajęciem, które wymaga odpowiedniej wiedzy. Jak zatem umiejętnie inwestować w nieruchomości i czego warto się nauczyć? Sprawdziliśmy.

Jaki powinien być dobry inwestor? Najważniejsze cechy

Rynek nieruchomości bywa nieprzewidywalny, a inwestowanie w nieruchomości to sztuka podejmowania poważnych decyzji – nierzadko w krótkim czasie. Inwestor, który chce osiągnąć sukces, musi wyróżniać się dużą samodzielnością i odwagą. Powinien twardo stąpać po ziemi i na chłodno oceniać każdą sytuację.

Dobry inwestor jest zmotywowany, nie poddaje się zbyt łatwo i zawsze stara się znaleźć rozwiązanie. Zamiast problemów widzi nowe możliwości. Jest pozytywnie nastawiony, otwarty i z łatwością nawiązuje kontakty. Ponadto wyróżnia się wysoką samodyscypliną i kreatywnością.

Gdzie szukać wiedzy o inwestowaniu?

Podstawą w efektywnym inwestowaniu w nieruchomości jest wiedza dotycząca sposobów lokaty kapitału, obliczania stopy zwrotu czy szacowania ryzyka inwestycyjnego. Na początek, jedną z najlepszych metod pozyskiwania wiedzy o inwestowaniu jest czytanie branżowych książek. Prawdziwą kopalnią wiedzy jest też internet. Przydatnych informacji można szukać na dedykowanych portalach, blogach czy YouTube’ie.

Doskonałym przygotowaniem do działania na rynku inwestycyjnym są studia podyplomowe. Od niedawna mam przyjemność współpracować z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, który uruchomił nowy kierunek studiów – „Inwestowanie w nieruchomości i działalność deweloperską”
– mówi Tomasz Stoga, prezes firmy deweloperskiej PROFIT Development i jednocześnie jeden z wykładowców. – To odpowiedni kierunek dla wszystkich osób, które chcą wkroczyć w świat inwestowania w nieruchomości. Zdobywa podczas studiów wiedza zapewni kompletne i profesjonalne przygotowanie do działania na rynku inwestycyjnym. – dodaje.

Współpraca z wrocławskim Uniwersytetem Ekonomicznym to niejedyne tego typu przedsięwzięcie PROFIT Development. Firma została niedawno partnerem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wspieranie i kształcenie młodych ludzi to jeden z filarów naszej działalności – wyjaśnia Agnieszka Pachulska, dyrektorka warszawskiego oddziału PROFIT Development. – W ramach współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego planujemy formy edukacji biznesowej w segmencie inwestycji i finansowania zakupów w branży deweloperskiej. Chcemy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem oraz dać młodym, ambitnym ludziom szansę na uczestnictwo w ciekawych aktywnościach z naszej branży.

Od czego zacząć inwestowanie w nieruchomości?

Inwestowanie w nieruchomości to długotrwały proces, który wymaga zaangażowania. Po drodze nie brakuje wyzwań, którym trzeba stawić czoła. Dlatego przed rozpoczęciem przygody z inwestowaniem, warto zbadać swoją motywację. Ponadto należy szczegółowo określić cele biznesowe, które wyznaczą kierunek działania na rynku nieruchomości. Niezwykle ważne na początku jest także oszacowanie własnych możliwości inwestycyjnych, czyli określenie posiadanego kapitału oraz obliczenie zdolności kredytowej.

Inwestowanie w nieruchomości wiąże się z pewnym ryzykiem. Aby je zminimalizować, każdorazowo należy dokładnie przeanalizować przedsięwzięcie inwestycyjne. Dobry research, czyli porównanie cen, sprawdzenie zapotrzebowania, badanie grupy docelowej czy badanie popularności danej lokalizacji, to podstawa! Inwestor powinien dokładnie zapoznać się ze specyfiką danego rynku. Inwestowanie wymaga chłodnej kalkulacji.

Nie można dokonywać zakupu pod wpływem emocji.

Głównym celem inwestowania jest zysk. Dlatego przed podjęciem decyzji o inwestycji należy odliczyć stopę zwrotu. Im wyższa, tym bardziej opłacalne przedsięwzięcie.

Efektywne inwestowanie w nieruchomości to sztuka. Warto nieustannie poszerzać swoją wiedzę, skrupulatnie analizować rynek i szukać okazji inwestycyjnych w różnych obszarach – mówi Tomasz Stoga z PROFIT Development. – Wybór specjalistycznych kursów czy studiów podyplomowych to strzał w dziesiątkę dla wszystkich tych, którzy na poważnie myślą o inwestowaniu w nieruchomości. A bez wątpienia warto.

————————————————————————————————————————–

Kontakt dla mediów

Patrycja Ogrodnik

PR Manager

p.ogrodnik@commplace.com.pl

tel. 692 333 175

Tagi: inwestor inwestowanie nauka nieruchomości poradnik

Kontynuuj czytanie

Poprzedni: Mieszkania na Mazurach – zainwestuj w swoją przyszłość
Kolejny: Top trendy na rynku budowlanym w 2024 roku – Polska z szansą na nowe inwestycje

Powiązane treści

Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?
3 min read
  • Budownictwo
  • Informacje
  • Nieruchomości

Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku?

20 stycznia 2025
Polski rynek budowlany w 2024 roku: jakie inwestycje są obecnie realizowane w kraju?
4 min read
  • Nieruchomości

Polski rynek budowlany w 2024 roku: jakie inwestycje są obecnie realizowane w kraju?

13 sierpnia 2024
Jak efektywnie pozyskać i zarządzać kontenerami budowlanymi
4 min read
  • Budownictwo
  • Nieruchomości

Jak efektywnie pozyskać i zarządzać kontenerami budowlanymi

8 maja 2024

TECHNOLOGIA

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić? Elektroniczny obieg dokumentów - jakie obszary można usprawnić? 1

Elektroniczny obieg dokumentów – jakie obszary można usprawnić?

4 grudnia 2024
Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz? 2

Taśma pakowa – jak dobrać ją do branży, w której działasz?

24 czerwca 2024
Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach 3

Wielkie nadzieje w autonomicznych pojazdach

3 czerwca 2024
Czy AI zmieni e-commerce na dobre Czy AI zmieni e-commerce na dobre 4

Czy AI zmieni e-commerce na dobre

13 kwietnia 2024
iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego? 5

iPhone 15 czy iPhone 15 Pro – który model wybrać i dlaczego?

5 kwietnia 2024
Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia? 6

Reklama zewnętrzna a sztuczna inteligencja. Jakie są szanse i zagrożenia?

18 września 2023
Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników 7

Microsoft 365 (dawniej Office 365) – zwiększ efektywność swoich pracowników

4 września 2023

MARKETING

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu Słownik pojęć marketingowych - Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

Słownik pojęć marketingowych – Kluczowe wskaźniki w digital marketingu

16 grudnia 2024
Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

Efektywne metody windykacji jako klucz do stabilności finansowej przedsiębiorstwa

5 listopada 2024
Czym jest marketing internetowy? Sprawdź! Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

Czym jest marketing internetowy? Sprawdź!

5 listopada 2024
Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

Wizualna Siła Brandingu: Oklejanie Witryn a Wizerunek Marki

3 października 2024
Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

26 stycznia 2024
Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

29 czerwca 2023

Masz pytania lub propozycję współpracy?

Skontaktuj się z nami:

redakcja@interactive-progress.pl

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Podróżuj inteligentnie i komfortowo: odkryj świat Empty Legs i wynajmu prywatnych samolotów BiznesInformacjeLotnictwoPodróże
System Zarządzania Jakością jako klucz do sukcesu Twojej firmy Biznes
Ekologiczne rozwiązania w nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym Budownictwo
Co czeka branżę deweloperską w pierwszym kwartale 2025 roku? BudownictwoInformacjeNieruchomości
KATEGORIE
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Nieruchomości
  • Polityka
  • Informacje
INFORMACJE
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Polityka prywatności
Partnerzy
  • Sklep Krauz
  • autobi.pl
Dane kontaktowe
  • redakcja@interactive-progress.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © Interactive Progress
Design by AF themes